וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי על ניצחון אובמה: "בוקר לא טוב לנתניהו"

7.11.2012 / 13:22

המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור ולהעלות ספקולציות בנוגע להשפעת ניצחונו של ברק אובמה על הבחירות הקרובות לכנסת. השר כץ לא מתרגש: "אזרחי ישראל בוחרים ברצונם החופשי"

מאז שפורסם דבר בחירתו של ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית, שמרו הפוליטיקאים הישראלים על תגובות דיפלומטיות. אולם הבוקר (רביעי) רמז שר הפנים אלי ישי להשפעה השלילית של בחירת אובמה על הבחירות בישראל. "כנראה שזה בוקר לא כל כך טוב לראש הממשלה בנימין נתניהו", אמר ישי במהלך כנס דוברי הרשויות המקומיות באילת. הוא טען כי אינו יודע אם הייתה התערבות ישראלית בבחירות, "אבל ככלל אסור לנו להתערב בבחירות במדינה אחרת".

לעומת ישי, שר התחבורה ישראל כץ שלל את האפשרות כי הבחירות המקומיות יושפעו מהדייר החדש-ישן בבית הלבן. "אזרחי מדינת ישראל בוחרים ברצונם החופשי את מי שהם חושבים לנכון", אמר בראיון ברשת ב'. הוא ציין בנחרצות כי "לא הייתה התערבות ישראלית בבחירות בארצות הברית. כל אחד מהמועמדים לקח תשדיר שהראה עד כמה הוא עזר לישראל. היו אגב, בזמנו של רבין כשגריר בוושינגטון התערבויות בוטות בבחירות".

ארה"ב בוחרת 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

לפי הערכות קודמות, בחירתו מחדש של אובמה עשויה לזרז את המתלבטים – אהוד אולמרט וציפי לבני – לחזור לזירה הפוליטית ולהתמודד בבחירות, בין אם במפלגת קדימה או דרך מנגנון אחר. גם בחוגי השמאל מעודדים מהניצחון של מי שנחשב ליריבו של ראש הממשלה נתניהו, ויו"ר מרצ זהבה גלאון כבר הספיקה להכריז הבוקר כי "השמאל ניצח באמריקה, השמאל ינצח בישראל".

לעומת זאת, יו"ר צוות התגובות של הליכוד, חבר הכנסת אופיר אקוניס, גינה את התגובות משמאל שתקפו את נתניהו. "קמפיין ההפחדה המוכן של השמאל כבר יצא לדרך", אמר אקוניס. "כמו תמיד, השיקולים הפוליטיים הצרים שלהם גוברים על השיקולים הממלכתיים. הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית חזקה מאי פעם, הרבה יותר מאוסף של סיסמאות בחירות משומשות".

נתניהו: "אעבוד עם אובמה כדי להבטיח ביטחון ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully