וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט לצה"ל: "הפלסטיני הוכה על לא עוול בכפו"

יהושע בריינר

13.9.2012 / 11:14

לפני כחודש התעמתו כעשרה לוחמי צה"ל עם צעיר פלסטיני, בטענה כי סרב להזדהות וקילל אחד מהם. סרטון חדש חושף את השתלשלות האירועים, שסותרת את טענות צה"ל - והביא לשחרורו

יח"צ - חד פעמי

פרסום ראשון: בית המשפט הצבאי ביהודה הורה על שחרורו אמש (חמישי) של פלסטיני כבן 20, מחברון, שתועד בחודש שעבר בסרטון שהציג כעשרה חיילי גדוד "שחם" של חטיבת הנחל, לבושים בגדים אזרחיים, כשהם גוררים אותו לתוך חדר מדרגות של בניין בשכונת תל רומיידה בעיר. לאחר ששהה כחודש במעצר, שוחרר הפלסטיני, עבד אל עזיז אל פאחורי, בעקבות חשיפת סרטון חדש, שהראה כי בניגוד לטענות דובר צה"ל - לא התעמת עם החיילים בטרם "הותקף ללא כל עוול בכפו", לדברי השופט.

תיעוד: חיילים בבגדים אזרחיים מכים פלסטיני
תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי

אחרי חודש: שוחרר הפלסטיני שנעצר בחשד שתקף חיילים.
החייל פתח עם הפלסטיני בעימות, על אף שבסרטון החדש נראה כי שוחח עם חברו

"תמונה אחת שווה אלף מילים", נכתב בהחלטת השופט, רס"ן דניאל כפיר, לשחררו. "וכפי שעולה מהסרטון, הפלסטיני הותקף על ידי חייל הלבוש בבגדים אזרחיים, שחשב שהמשיב דיבר עליו בגנותו". לדברי השופט, "רבות דובר על גבולות הכוח ומגבלות הכוח, וניתן לראות במקרה זה שימוש לא סביר בכוח של חיילים הלבושים בלבוש אזרחי, אשר לא ברור אם הייתה להם בכלל סמכות להרחיק את המשיב מהמקום ולעצור אותו". השופט התייחס בהחלטתו לראייה החדשה, בדמות הסרטון שנחשף, וציין כי היא "מדברת בעד עצמה, ולכן אני מורה על שחרורו לאלתר וללא כל תנאי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא תוחקר על ידי הגורמים הנוגעים לדבר והתחקיר הועבר לבחינת הפרקליטות הצבאית. במסגרת הבחינה תילמד החלטתו של בית המשפט הצבאי בנושא והחלטה לגבי המשך הטיפול האירוע תתקבל בהקדם."

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הפלסטיני לא נעצר לבידוק, מכאן שלא סירב להזדהות

מעצרו של עבד אל עזיז תועד במצלמה של פעיל ארגון הסולידריות הבינלאומי ISM, נעצר באלימות בידי לוחמי צה"ל, במהלך ריצה שקיימו בבגדי ספורט ברחובות חברון. במהלך גרירת הפלסטיני לעבר חדר מדרגות סמוך, נראים כמה מהם בועטים בו. בצה"ל נטען אז בתגובה לפרסום הסרטון כי הוא נערך בצורה מגמתית ואינו מציג את כל השתלשלות האירוע. "במהלך בידוק שגרתי סרב הפלסטיני להזדהות והתעמת עם כוח צה"ל במקום, דבר שאינו נראה בסרטון", נמסר בהודעת דובר צה"ל בתגובה לסרטון בחודש שעבר. "החיילים המדוברים שנקלעו למקום סייעו לכוח בביצוע משימתו", נמסר.

אלא שהשבוע נחשף הסרטון המלא, בו נחשפת השתלשלות מעצרו של סחורי, שם נראה כי טענות צה"ל לא התרחשו בשום שלב. הפלסטיני לא נעצר לבידוק שיגרתי, ומכאן שלא התבקש להזדהות. מה שכן התרחש ומוצג בסרטון, מראה כי החיילים שהגיעו למקום באמצע אימון ריצה מרחיקים סקרנים שהיו באזור, בהם סחורי, שנענה לבקשתם ללא אלימות. אלא שאז חשב אחד החיילים כי סחורי כינה אותו "חרא", למרות שבפועל מדובר בדו-שיח שערך סחורי עם חברו, במהלכה כלל לא התייחס לחייל. הדבר הספיק לחייל לפתוח עם סחורי בעימות, אליו הצטרפו עשרה חיילים נוספים, שגררו אותו בהמשך אל חדר המדרגות.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully