וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים התלוננו: "לוחמים חרדים מקבלים מענק לא חוקי"

21.8.2012 / 22:41

חיילי חטיבת כפיר שלחו לרמטכ"ל מכתב, בו טענו כי הלוחמים הנשואים בגדוד החרדי "נצח יהודה" קיבלו מענק אישי בסך 5,000 דולרים מתורם אמריקאי. "המפקדים סייעו בגיוס הכספים"

לוחמים בחטיבת כפיר שלחו היום (שלישי) מכתב ללשכת הרמטכ"ל, בני גנץ, בו הם מתלוננים על אפליה בין הלוחמים הנשואים בגדוד "נצח יהודה" לבין שאר הלוחמים בחטיבה. מתלונת החיילים עולה כי לאחרונה קיבלו חיילים נשואים בגדוד החרדי, באישור ובתמיכה של המפקדים, מענק אישי בסך 5,000 דולרים מתורם יהודי המתגורר בארה"ב.

אחד החיילים בחטיבה שנחשף לתופעה, סיפר כי מתוך המענק החד פעמי שמקבלים החיילים החרדים, 3,000 דולרים מיועדים לרכישת ריהוט עבור הבית ו-2,000 דולרים לקניות כלליות עבור משפחתם. החייל טען ששאר הלוחמים בחטיבה, בדגש על החיילים הנשואים, מופלים לרעה מאחר והם אינם מקבלים מענק מסוג זה.

התרומות לא אושרו על ידי אכ"א

על פי פקודות צה"ל, כל גיוס כספים ותרומה עבור חיילים חייבת לעבור לידי האגודה למען החייל, שמעבירה את הכספים תחת בקרה של מחלקת פרט באגף כוח האדם. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי כספי המענק ניתנים ישירות לחיילים ללא כל בקרה של אכ"א. אחד החיילים סיפר כי לפני הפנייה לרמטכ"ל התלוננו הלוחמים בפני המפקדים בחטיבה על המענק שמקבלים החיילים הנשואים בגדוד החרדי - ואלו השיבו להם כי אין להם מעורבות בתהליך, אשר הינו חיצוני ומתבצע על ידי העמותה.

החיילים משאר הגדודים טוענים כי המפקדים מעורבים בתהליך גיוס הכספים, מעבירים שמות של חיילים לעמותה ומסייעים לתהליך התרומה באמצעות ביקור רבנים בגדוד. עוד טוענים החיילים, כי באחד מערבי ההתרמה עבור החיילים החרדים שנערכו לפני כחודשיים בבית מלון בירושלים, נכחו מפקדים בכירים מגדוד נצח יהודה. "התוצאה היא שחיילים נשואים שאינם חרדים לא מקבלים מענק של 5,000 דולר והצבא נותן לאפליה הזו יד", אמר לסיכום חייל מהחטיבה. גורם צבאי מסר כי המקרה בטיפול מזכירת הפיקוד העליון של צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כאשר יתקבל המכתב המדובר, הוא יענה במישרין לפונה. פקודות הצבא אוסרות על קבלת תרומות באופן ישיר ליחידה או לחיילים שלא דרך האגודה למען החייל או קרן לב"י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully