וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: יהודים הציתו בית פלסטיני ליד שכם

יהושע בריינר

21.8.2012 / 11:25

עדים להצתה בכפר פרעתא הסמוך לשכם טוענים כי מתנחלים מהמאחז הסמוך אחראים להצתת השער ופח אשפה סמוך. "התחלתי לצפצף והם נמלטו לכיוון חוות גלעד", אמר אחד מהם

"מתנחלים ניסו להצית הלילה בית בכפר ורק בזכות העובדה שתפסנו אותם לא נגרם נזק גדול יותר", כך אומרים הבוקר (שלישי) בכפר פרעתא הסמוך לשכם בעקבות הצתת שער הכניסה לבית במקום הלילה. במערכת הביטחון מעריכים כי ההצתה בוצעה על ידי ישראלים שנמלטו מהמקום. עם זאת, נבדקים גם כיווני חקירה אחרים.

עדי ראייה לאירוע סיפרו כי תפסו 'על חם' את שני המציתים שנמלטו עם קבוצת מתנחלים שהמתינה להם בסמוך למקום לכיוון המאחז חוות גלעד הסמוך. המציתים הספיקו לגרום נזק כבד לשער הכניסה לבית בפאתי הכפר וכן להצית פח אשפה במקום. במקום גם נתפס דלק שהיה אמור לשמש ככל הנראה לצורך הצתות נוספות.

"קצת אחרי חצות נסעתי במקום אחרי שביקרתי את אבי ופתאום ראיתי שני אנשים שהסתובבו בצורה חשודה", סיפר עוואד טאוויל, תושב פרעתא. "הם לקחו פח זבל, גררו אותו לכיוון הבית, שפכו סולר על השער ופתאום ראיתי אש. מיד הבנתי שמדובר במתנחלים", המשיך טאוויל. "התחלתי לצפצף והם נמלטו. אני ועוד שלושה התחלנו לרדוף אחריהם ואחרי כמאה מטר ראיתי אותם מצטרפים לקבוצה של עוד כעשרה מתנחלים והם כולם ברחו לכיוון חוות גלעד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השער שהוצת בכפר פרתעא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכפר מאשימים את תושבי חוות גלעד - שמכחישים

כחצי שעה לאחר האירוע כבר הגיעו למקום כוחות צה"ל והמנהל האזרחי שהחלו בחקירת האירוע. העובדה שהפלסטינים עדים לניסיונות לפגוע ברכוש נחשבת לחריגה וייתכן שבזכות העדות תצליח המשטרה ללכוד את המציתים, שכן לאורך השנים האחרונות מצליחים מבצעי הפעולות הללו להימלט מזרוע החוק. "אנשי חוות גלעד בכל פעם מנסים לפגוע בנו. בחייך, כולם יודעים את זה. מי היה מנסה להצית כאן בית אם לא הם?", אמר טוויל.

בחוות גלעד מכחישים הבוקר את טענות הפלסטינים. "אין שום הוכחה מהיכן הגיעו המציתים", אומר איתי זר, מראשי המאחז, "ואני רוצה להזכיר שרק לפני כמה שבועות הוצת בית בחוות גלעד כליל ונגרם נזק של מאות אלפי שקלים. בנס האירוע הזה לא נגמר כמו הפיגוע הקשה במשפחת פוגל באיתמר. בכל מקרה, אנו סומכים על כוחות הביטחון ועל הצבא שימשיכו להיות אמונים על ביטחוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully