וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון מקים מפלגת מרכז חדשה; "אלטרנטיבה לנתניהו"

פנחס וולף

3.7.2012 / 10:28

דווקא אחד ממקימיה של קדימה עשוי להיות זה שיביא לפיצולה. חיים רמון אמר כי לאור פירוק ועדת פלסנר, האיץ את מאמציו להקים מפלגת מרכז חדשה. "ברור שהצ'אנס לקואליציה נכשל"

מי שעמד מאחורי "המפץ הגדול" והקמת קדימה, עשוי להביא לפילוגה: יו"ר מועצת קדימה לשעבר, ואחד ממקימיה, חיים רמון, מתכנן להקים מפלגת מרכז חלופית. חודשים ספורים לאחר שנבחר ח"כ שאול מופז לראשות המפלגה, והכניס אותה במהרה לקואליציה בראשות נתניהו בניגוד להתחייבותו, הודיע היום (שלישי) רמון כי בכוונתו להקים תנועה מתחרה. בשלב זה לא ברור האם ציפי לבני, יו"ר קדימה לשעבר, שהובסה בבחירות הפנימיות במפלגתה, תצטרף אליו.

הרמת כוסית לכבוד ראש השנה של מפלגת קדימה, ספטמבר 2011. שי אוקנין
המקים יפלג? חיים רמון/שי אוקנין

נראה שהמהלך שהביא את רמון להאצת התהליך היא המשבר הקואליציוני שפרץ בעקבות פירוק ועדת פלסנר, שבחנה חלופות לחוק טל, לטובת גיוס חרדים לצה"ל או לשירות אזרחי. "חייבת לקום אלטרנטיבה לראש הממשלה", אמר היום רמון לוואלה! חדשות. "אני עסוק בהקמת אלטרנטיבה כזו כל הזמן, מאז שפרשתי מקדימה. המפלגה תהיה אלטרנטיבה לנתניהו, ראש הממשלה הכי כושל שהיה לנו מאז גולדה מאיר". לדבריו, "היו כאלה שאמרו בכניסה לממשלה 'בואו ניתן צ'אנס'. עכשיו ברור שזה לא הצליח". באשר ליו"ר מפלגתו אמר רמון: "גם אם מופז יפרוש, הוא כשל בתפקידו".

ועידת קדימה ,יוני 2012. דרור עינב
"גם אם יפרוש, הוא כשל בתפקידו". שאול מופז/דרור עינב

בשלב זה לא ברור מי מחברי הכנסת של קדימה יצטרפו למהלך, אך לא מן הנמנע שגם בתוך סיעת קדימה תהיה התארגנות של שבעה חברי כנסת שיחברו לרמון, ובכך יאפשרו להתפלג לסיעה עצמאית. חברי כנסת מקדימה אמרו לוואלה! חדשות: "בטוח שאם מופז לא יפרוש הרצון של רמון להקים מפלגה חדשה יזרז את הקולות שרוצים לפרוש". ייתכן שבין היתר יצטרפו למהלך כזה כמה חברי כנסת מהאגף "השמאלי" בקדימה, שהביעו את מורחם רוחם על כניסת המפלגה לממשלת נתניהו. ח"כ רוברט טיבייב, ששלח אתמול מכתב למופז בדרישה לכנס מיידית את מוצת קדימה כדי לדון בפרישה מהממשלה, אמר הבוקר כי "הצורה שנכנסנו לקואליציה היתה מאוד מוזרה. הוא החליט – אז נכנסנו ושילמנו מחיר כבד, וכנראה באותה דרך הוא רוצה להוציא אותנו מהקואליציה, בלי דיון על כך. אוי ואבוי אם הוא רוצה להחליט משהו על בסיס פגיעה אישית.

מופז עצמו מיהר לאיים לפרק את הקואליציה הרחבה אליה הצטרף, לנוכח פירוק הוועדה. אמש אמר המשנה לראש הממשלה: "אני דוחה את הודעת ראש הממשלה ומעניק גיבוי מלא לוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ פלסנר. הועדה לשוויון בנטל הוקמה מתוקף הסכם משותף לקדימה ולליכוד ועל כן פירוקה החד צדדי על ידי ראש הממשלה אינו מחייב את קדימה שתמשיך לעמוד בהתחייבותה הציבורית".

"מסקנות הועדה יקבלו פומבי ויהוו בסיס לכל ניסיון אמיתי, הגון ערכי, מוסרי, חוקתי ואפקטיבי לתיקון היסטורי בתחום השוויון בנטל. אם ראש הממשלה בוחר שלא לפנות לכיוון הנדרש הזה, תגיע ממשלת האחדות הלאומית לסוף דרכה?, אמר מופז.

עוד בנושא
”אם תפורק ועדת פלסנר - תגיע הממשלה לסוף דרכה”
נתניהו הודיע למופז: ועדת פלסנר לשוויון בנטל התפרקה
חיים רמון עוזב את קדימה: ”זאת הרי הצטרפות לליכוד”
חיים רמון: ”נעזור למופז ליצור אלטרנטיבה”
הפסד צורב ללבני: מופז יו”ר קדימה, עם 61.7% מהקולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully