וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן של שוטר היה מעורב בקטטה ולא נעצר עם חבריו

קובי דוד

20.5.2012 / 18:10

חמישה נערים היו מעורבים בקטטה, אולם כשהגיעו שוטרי תחנת בית שאן למקום הם עצרו רק ארבעה, כי החמישי היה בנם של חברם השוטר. ה"תרגיל" התגלה, ומח"ש בודקת את התיק

פרשה מביכה מסעירה את תחנת משטרת בית שאן. צוות שוטרים מהתחנה הוזעק בסוף השבוע האחרון לקטטה אלימה שפרצה בין חבורת צעירים בקיבוץ בית אלפא. בקטטה היו מעורבים חמישה צעירים, ביניהם גם בנו של שוטר המשרת עימם בתחנה. על פי החשד, בשל הייחוס המשפחתי של הנער, השוטרים שטיפלו באירוע, העובדים עם אביו כבר שנים רבות, זיהו את הצעיר והחליטו שלא לעכבו לחקירה, אלא רק את ארבעת הצעירים האחרים שהיו מעורבים בקטטה.

אך למרות שלא נעצר עם חבריו ולצד זאת שצעק לעבר השוטרים שהגיעו לזירת האירוע: "אבא שלי שוטר, אתם לא יכולים לעצור אותי", לא כך נגמר הסיפור. גורם שהיה מעורב בחקירת האירוע, נכח בזירה ולא הכיר את ייחוסו המשפחתי של הצעיר עד ששמע את צעקותיו של הנער, הבחין כי רק ארבעה נערים עוכבו לחקירה, והצעיר החמישי "נעלם". הוא פנה אל צמרת הפיקוד בתחנה ודיווח שצעיר נוסף, בנו של החוקר שעובד עימם בתחנה, היה גם הוא מעורב בקטטה אך לא נעצר.

ביום שישי בבוקר הוארך מעצרם של הארבעה בארבעה ימים, בעוד הנער החמישי שהה בביתו ללא חשש. עם זאת, במהלך אותו יום התעורר חשש לניגוד עניינים בתיק, ומשטרת בית שאן העבירה את תיק החקירה למשטרת טבריה, שחוקריה הגיעו לביתו של השוטר ועיכבו את בנו לחקירה.

בתוך כך, התעוררה ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים בתחנת בית שאן שהחליטו לא לעצור את בנו של חברם לעבודה ומפקדי המשטרה אף העבירו את פרטי האירוע לידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). "זו התנהגות בלתי הולמת שאינה מכבדת את לובשי המדים", אמר גורם המעורב בפרטי החקירה והוסיף כי "למרות שמדובר במצב רגיש, השוטרים היו צריכים לגלות איפוק וסבלנות ולתפקד בצורה ניטרלית. זו טעות שיכולה לעלות להם ביוקר".

מהמחוז הצפוני של משטרת ישראל נמסר בתגובה כי "באירוע המדובר נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בקטטה ובתקיפה אשר מעצרם הוארך בארבעה ימים. במהלך החקירה הושמעה אמירה בדבר מעורבותו של חשוד נוסף בקטטה, בנו של שוטר ממשטרת בית שאן. מן הטעם של מראית עין הוחלט על ידי פיקוד משטרת בית שאן והמחוז להעביר את חקירת האירוע למשטרת טבריה. החשוד נעצר ונכלא אתמול בשעות הערב ויובא להארכת מעצרו, בנוסף פרטי האירוע הועברו לבדיקת הטענות במחלקה לחקירות שוטרים".

ממח"ש נמסר בתגובה כי "התקבלו החומרים והעניין נמצא בבדיקה".

לקריאה נוספת:
תלונה: השוטרים הפעילו אלימות קשה וטייחו האירוע
שני קציני משטרה נעצרו בחשד לקבלת טובות הנאה
הוארך מעצרו של הקצין החשוד שסחט נערות ליווי בחיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully