וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: נתניהו ומופז לא יתקפו בעזה ובאירן

ניר יהב

10.5.2012 / 0:21

בכיר חמאס, ד"ר מחמוד א-זהאר, טען כי מצרים לא תאפשר תקיפה ברצועה וציין כי "ישראל לא תצא למלחמה באירן משום שהנושא האירני סבוך מאד בעיני ארצות הברית"

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, שלל אתמול (רביעי) את ההערכות לפיהן המטרה מאחורי כניסתה של מפלגת קדימה לקואליציה בישראל היא להיערך למלחמה נגד אירן וכן ברצועת עזה. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר א-זהאר כי אין שום הבדל בין המנהיגים הישראלים. "הניסיון להבחין ביניהם ולומר שיש נצים ויש יונים חסר תוחלת. כולם להוטים לשפוך דם פלסטיני".

א-זהאר ציין כי ישראל אמנם רוצה לתקוף בעזה אולם ישנם, לטענתו, סימנים שלפיהם הדבר לא יקרה, בין היתר בשל העובדה שמצרים לא תאפשר לה לעשות זאת. "אני סבור גם שישראל לא תצא למלחמה באירן משום שהנושא האירני סבוך מאד בעיני ארה"ב, וגם משום שאירן עלולה לפגוע בביטחונה של ארה"ב באזורים שונים".

בכיר חמאס שלל גם את האפשרות שישראל תכבוש מחדש את סיני, כפי שטען לפני כחודש סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן. לדברי א-זהאר, העם המצרי לא יאפשר לעשות זאת. "העם המצרי לא נמצא תחת שלטון מובארק יותר. העם המצרי כועס מזה זמן רב על ישראל, הן בגלל ההסכמים המגוכחים ביניהם והן בגלל הרג האסירים המצרים בשנת 67'. לכן אני שולל לגמרי את האפשרות שישראל תכבוש את סיני שוב".

בתוך כך, משלחת של בכירי פתח, בראשות בכיר הארגון וחבר צוות המשא ומתן ד"ר נביל שעת', הגיעה הערב לביקור ברצועת עזה במסגרת המאמצים למצוא פתרון למשבר בין חמאס לפתח. המשלחת, בה חברים גם אמין מקבול ומוחמד מדני, ביקרה באוהל ההזדהות עם האסירים הפלסטינים השובתים רעב הנמצא בעזה, ומשם המשיכה לפגישות עם נציגי הפלגים הפלסטינים. בדברים שאמר לתקשורת בעזה תקף שעת' את הקואליציה החדשה בישראל ואמר כי מדובר ב"פארסה, שכן מטרתה היא לבנות התנחלויות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully