וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניצחון הפנימי בחמאס, משעל מאיץ הפיוס עם פתח

ניר יהב

28.4.2012 / 11:02

ראש הלשכה המדינית של הארגון השולט ברצועת עזה ינסה למנף את נצחונו הפנימי כדי לקדם את הסכם הפיוס עם אבו מאזן. היום ייפגשו ראשי הארגון בקהיר כדי לדון בהמשך התהליך

ראשי חמאס בחו"ל וברצועת עזה ייפגשו בימים הקרובים בבירת מצרים קהיר, על מנת לדון בתוצאות הבחירות למועצת השורא של הארגון ברצועה, בהתקדמות שיחות הפיוס עם פתח ובבחירות לפרלמנט ולנשיאות – כך דיווח הבוקר (שבת) היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", שציטט גורם פלסטיני שהוגדר "מהימן".

באחרונה נערכו כאמור בחירות פנימיות לארגון ברצועת עזה, בהן זכו מועמדים המזוהים – לדברי הגורם – עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. הגורם העריך כי תוצאה דומה צפויה להתקבל גם בבחירות שתיערכנה בגדה המערבית ובחו"ל. לאור הישגו של משעל בבחירות בעזה טען הגורם כי כעת צפויות שיחות הפיוס לקבל דחיפה משמעותית, לקראת קבלת החלטה. "אפשר לומר שהסוגיות הפנים-ארגוניות נמצאות לקראת הערכה", הוסיף הגורם.

תמונת ארכיון של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בביקור בלבנון. AP
מגיע לפגישה כמנצח. משעל/AP

לפי המקור, בבחירות שנערכו באחרונה בחשאי ברצועת עזה ספג במפתיע בכיר הארגון ברצועה, ד"ר מחמוד א-זהאר, מהלומה קשה, ולפי השמועות קיבל הכי מעט קולות. "יש מי שאומר שא-זהאר הצליח בסופו של דבר (להתקבל כחבר בהנהגה של חמאס – נ.י) רק לאחר שסגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, התערב למענו", נכתב.

א-זהאר נחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של "הסכם דוחא" שחתמו משעל ויו"ר הרשות אבו מאזן, שלפיו ימונה אבו מאזן גם לראש ממשלת האחדות. אלא שכעת, עם היחלשותו של האופוזיציונר א-זהאר והתחזקותו של משעל, ההתנגדות להסכם צפויה להתפוגג ומשעל צפוי לקדם אותו בקצב מהיר פי כמה: "עם התחזקותו של משעל צפויה עגלת הפיוס להתקדם קדימה", אמר הגורם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

לקריאה נוספת
משעל מאיים: ”הדרך לשחרור אסירים כבר ידועה”
א-זהאר נגד משעל: ”ההסכם עם אבו מאזן - טעות”
דיווח: בחמאס ”רותחים” על ההסכם עם אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully