וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הזיכרון: חיילי שייטת חרדים יחרימו טקסים בשל שירת נשים

23.4.2012 / 23:40

החיילים ממסלול "נצח יהודה" מאיימים שלא יגיעו לטקס בשל שירת נשים. לטענתם, יש בכך הפרה של ההסכם עימם. "בכוונת חלק מהחיילים להוציא 'גימלים' כדי לא להפר פקודה"

האם תהיה שירת נשים בטקס יום הזיכרון בבסיס שייטת 13 בעתלית? חיילים חרדים המשתייכים למסלול "נצח יהודה" מאיימים להחרים את הטקס בעקבות השתתפות של חיילות הבסיס, ולאור זאת שבמהלכו מתוכננת להיות גם שירת נשים. "13 מתוך 15 חיילי היחידה הודיעו לנו כי בכוונתם לבקש העברה מחיל הים בגלל היחס אליהם", אמר יו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס בשיחה עם וואלה! חדשות. עוד טען לקס כי בכוונת חלק מהחיילים להוציא "גימלים" באמתלה של מחלות, כדי לא להגיע לידי מצב של סירוב פקודה שיגרור אחריו עונשים.

אותם חיילים אף פנו בעבר למפקדי הבסיס בבקשה לערוך שינויים במסדרי הבוקר, בהם הם נאלצים לעמוד לצד שבע חיילות היחידה בעת העלאת הדגל. "פה לא תהיה הדרת נשים", ענה להם אחד הקצינים הבכירים בדרגת סגן אלוף.

123. AP
הנח"ל החרדי מגדוד "נצח יהודה"/AP

הסכם שנחתם עם חיילי המסלול הבטיח כי חיילי "נצח יהודה" לא יבצעו פעילות משותפת עם חיילות לכל אורך שירותם הצבאי, בשונה ממסלולי חרדים אחרים בצה"ל. "מדובר ב-15 בחורים שעברו סיווג ביטחוני מיוחד כדי לשמש במקצועות איכותיים מאוד בחיל הים. לא יכול להיות שצה"ל לא יעמוד בהסכמים", אמר לקס.

"לראייה, בבסיס חיל האוויר בתל נוף, חצרים ובבסיס ג'וליס לא יתקיימו טקסי זיכרון לחללי צה"ל עם חיילות בשל ההסכם עם העמותה", הוסיף לקס וציין כי לצערו המפקדים מקלים ראש בזכויות החרדים מהמסלול.

"מדובר בשני חיילים בלבד"

בתוך כך, פנתה האגודה למען החייל התורני במכתב חריף לראש אכ"א, האלופה אורני ברביבאי. "המסקנה שלנו היא שבסיס זה אינו ערוך לקבלת חיילי 'נצח יהודה'. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע הגעת חיילים נוספים אליו, ובכך נתרום גם אנו את חלקנו לחיסכון ולהתייעלות הנדרשים לצבא".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בסיסי צה"ל ערוכים לשירות חיילים חרדים ומסוגלים לספק להם את כלל התנאים ההכרחיים למימוש שירותם. במסגרת הפרויקט משולבים חיילים חרדים במקצועות טכניים ייחודיים בחיל הים וזוכים לתנאי שירות מיוחדים על מנת לאפשר אורח חיים חרדי במקביל לשירות צבאי. הטקס המוזכר, יתקיים בהתאם לפקודות ונהלים".

לצד זאת הדגיש גורם צבאי כי "בבסיס המדובר ישנם 140 חיילים וארבע חיילות בלבד". לדבריו, "להיערכות הבסיס לקליטת חרדים קדמו עשרות ביקורי רבנים וביקורות של אגף כוח אדם בצה"ל ולאחר התחלת הפרויקט ביקרו בבסיס רבנים ונציגי מדור שילוב חרדים. בביקורים אלו לא הועלו טענות בדבר יכולת הבסיס לקלוט חיילים חרדים. רוב רובם המוחלט של החיילים מרוצים מהשירות ומעוניינים לחתום שירות קבע בצה"ל מלבד שני חיילים שאינם משתלבים בפרויקט".

לקריאה נוספת:
חיילים חרדים לרב צה"ל: שירת נשים מעלה הרהורים
ליצמן נטש טקס בגלל שירת נשים: "לא מתנצל"
גפני קרא לחרדים לא להתגייס: צה"ל כשל בשילובם

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully