וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האירני סער: "לא לטיגריסים עם מחלות"

משה-חי הגיגת

12.4.2012 / 15:50

תוכנית להבאת ארבעה טיגריסים סיביריים לגן חיות בטהרן, במסגרת תוכנית לאומית להחיות את הזן הנכחד, נתקלה בהתנגדות עזה במג'לס, שם הזכירו מה קרה בפעם הקודמת שניסו את זה

דיון נוקב התנהל במג'לס (הפרלמנט) האירני השבוע, סביב מחלוקת שהתעוררה בינו לאחת מרשויות המדינה. לא מדובר בעניינים פוליטיים או ביטחוניים. המחלוקת נסובה סביב כניסתם של ארבעה טיגריסים סיביריים מרוסיה, המיועדים לגן חיות "גן עדן" בטהרן.

לפי דיווח סוכנות הידיעות "מהר", בימים האחרונים מונע סגן הוועדה לענייני איכות הסביבה של המג'לס, אנושירואן מוחסני בנדפי, את כניסתם של ארבעת הטיגריסים בטענה שהם נושאים איתם מחלות העלולות לפגוע באוכלוסיית החיות באירן.

בנדפי הסביר כי עדיין לא ברור איך קרה ששני הטיגריסים הקודמים שהובאו למדינה לפני שנה חלו, ואחד מהם מת. "אין זה נכון לקבל עוד טיגריסים חדשים במצב הזה", קבע, והוסיף כי "כל עוד איננו מסוגלים לפקח על תנאי הגידול הטבעיים של הטיגריס האחרון שקיבלנו, כניסה של טיגריסים חדשים היא שגיאה. עדיין לא הצלחנו לרפא את הטיגריס שהגיע אלינו לפני יותר משנה ממחלת הנ?ח?ר?ת (Glanders)". הכישלון, ציין, מאכזב לנוכח העובדה ש"יש לנו תרופה לרוב המחלות כיום, הן לחיות והן לבני-אדם".

מנגד, טען מוחמד ג'ואד מוחמדי-זאדה, ראש הרשות לאיכות הסביבה (באירן אין שר הממונה על הנושא), כי "ייתכן וביישומו של פרויקט כלשהו יהיו מכשולים, אולם זו לא יכולה להיות סיבה לכך שאנשים יביעו את דעתם הבלתי-מקצועית ויטילו ספק בכל הפרויקט". לדבריו, "איש לא שיער שהאחראים על גן החיות ייכשלו ויגישו לשני הטיגריסים שהובאו למדינה אוכל שאיננו טרי, שיגרום להם לחלות". עוד האשים גם את "העדר הטיפול הראוי של הווטרינרים בגן החיות", שכשלו בהצלת חייו של הטיגריס החולה. "אני מתפלא כיצד סגן יו"ר הוועדה הנכבד נוהג באדישות שכזו ומעמיד בספק את כל פרויקט הבאת הטיגריסים הסיביריים למדינה", סיכם. "זהו פרויקט שלדעתי הוא הבסיס להחייאת אחד הזנים הנכחדים ביותר. אני בטוח שסגן יו"ר הוועדה הנכבד אומר את הדברים מתוך דאגה, אבל לא יזיק לנציג הנכבד במג'לס להרחיב את ידיעותיו, ובמיוחד לגבי פרויקט זה, או אז הוא ישנה את דעתו בענין".

הוא סירב לקבל את רוע הגורל, וסיכם בהחלטיות כי "הסכמנו עם הרוסים כי בימים הקרובים תצא קבוצת מומחים של הרשות לרוסיה כדי לבדוק את מצבם של הטיגריסים, ובמהלך החודש הקרוב הם יגיעו לאירן". כעת נותר לראות אם קרב הרשויות הזה יסתיים בסצינות קורעות לב בשדה התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully