וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מזהירה: מערב אפריקה משמשת בסיס של חיזבאללה

טל שלו

22.2.2012 / 3:49

שגריר ישראל באו"ם טען במועצת הביטחון כי האזור הפך להיות "נקודת מעבר להעברת כספים, נשק וסמים". הוא קרא לפעול במערב אפריקה ל"עקירת הטרור, לצד קידום פיתוח ושגשוג"

"מערב אפריקה משמשת כבסיס לפעילות טרור של חיזבאללה", כך הזהיר היום שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בדיון במועצת הביטחון. "חיזבאללה משתמש באזור כנקודת מעבר להעברת כספים, נשק וסמים", אמר פרושאור, "דבר המחזק את יכולתו ליצור תאי טרור רדומים ולגייס את תמיכת האוכלוסייה המקומית. מדובר בסכנה ברורה ומידית. על הקהילה הבינלאומית למנוע את פעילות החיזבאללה והמממנת הראשית שלה - איראן".

"אני רואה עלייה מדאיגה בטרור במערב אפריקה, ויש לכך קשר ישיר למגמה העולמית", אמר פרושאור, והדגיש כי באפריקה מתנהל מאבק בין כוחות המחפשים יציבות לבין "אלה הזורעים תוהו, בין קיצוניות לקידמה ובין תקווה לשנאה. מדובר באזור, בו פועלים מחבלים ופושעים, העושים שימוש בכספי סמים למימון אמצעי לחימה בשירות הטרור. זוהי לא בעיה מקומית. זוהי בעיה עולמית. המאבק בטרור במערב אפריקה הוא המאבק של כולנו. אויביהם הם אויבינו. עתידם הוא עתידנו".

לפעול לפיתוח האזור

פרושאור קרא לקהיליה הבינלאומית לחזק את שיתוף הפעלה במלחמה בטרור, והציג שני מישורים המחייבים פעילות במערב אפריקה: "עקירת הטרור לצד פיתוח, קידמה ושגשוג". פרושאור הביע את נכונות ישראל למלא את חלקה במאבק זה ואף ציין כי ישראל עושה זאת כבר היום. "מזה זמן רב אנו מסייעים למדינות באפריקה במלחמתן נגד פשע וטרור. אנו ממשיכים לחלוק מהידע והניסיון שלנו בתחומי מימון טרור, ביטחון תעופה, הלבנת הון והגנת גבולות", סיפר פרושאור, אך הוסיף כי "לצד זה, כחלק מאסטרטגיה ארוכת טווח, עלינו לפעול לפיתוח האזור כי רק בסיס מוצק של ביטחון כלכלי וממשל תקין יסללו את הדרך לשינוי".

עוד בנושא:
אזרבייג'ן: נעצרה חוליית טרור הקשורה לאירן וחיזבאללה
חיזבאללה במשבר עמוק: "אין כסף, סכסוכים בצמרת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully