וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רבע מהנוסעות בתחבורה ציבורית הוטרדו מינית

תמר נהרי

7.7.2002 / 14:02

כמחצית מהנשאלות דיווחו על שליחת ידיים, 31% על היצמדות מופרזת ו-27% על התחככות; רק כשליש מהמוטרדות בחר לפעול נגד המטריד; למעלה ממחצית המוטרדות - מתחת לגיל 20

24 אחוז מהנשים בישראל הוטרדו מינית במהלך נסיעה בתחבורה הציבורית - כך עולה מסקר שנערך עבור הרשות לקידום מעמד האשה במשרד ראש הממשלה. רובן משתייכות למעמד סוציו אקונומי נמוך, או שגילן צעיר. הנתונים מתייחסים לנסיעה באוטובוסים בלבד, והם יוצגו השבוע בוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת, בראשות ח"כ יעל דיין.

מהסקר עולה עוד, כי ההתנהגות העיקרית הנתפסת כהטרדה מינית ומעשים מגונים בתחבורה קשורה במגע פיזי של נוסע בנוסעת. 48 אחוז מהמוטרדות דיווחו על שליחת ידיים, 31 אחוז דיווחו על היצמדות מופרזת, ואילו 27 אחוז התלוננו על התחככות.

לפי נתוני הסקר, 42 אחוז מהמוטרדות היו בגילאי 16-20. ואילו 17 אחוז מתוכן בגיל 15 ומטה.

17 אחוז שתקו

בתשובה לשאלה כיצד הגיבו הנשים להטרדה, עולה כי 17 אחוז שתקו ולא עשו דבר. כמחצית מהנשים התרחקו מהמטריד ושמונה אחוז ירדו מהאוטובוס. כשליש מהמוטרדות בחרו לפעול כנגד המטריד: 11 אחוז מהן דרשו ממנו לחדול ממעשיו, תשעה אחוז היכו אותו, שמונה אחוז פנו לנהג ושבעה אחוז קראו לעזרה.

מנתונים נוספים שנבדקו בסקר עולה, כי חמישית מהנסקרות הביעו חשש ממעשים מגונים והטרדה מינית בתחבורה הציבורית. 43 אחוז השיבו כי הן רואות בנהג כתובת לפניה במידה שיוטרדו, ואילו 58 אחוז אמרו שהן רואות במשטרה כתובת לפניה. 88 אחוז מהנשים סברו שנושא ההטרדה המינית בתחבורה ציבורית הנו נושא ראוי לטיפול.

לדברי רונית לב-ארי, מנהלת הרשות לקידום מעמד האשה במשרד ראש הממשלה, יש לתת את הדעת לתופעה חמורה זו. היא הוסיפה כי מדובר בתופעה הגורמת לנשים ולנערות לחוש שלא בנוח, בשעה שהן משתמשות בשירות ציבורי שאין להן אפשרות לוותר עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully