וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומת בירושלים: מוניות "עם נהגים יהודים בלבד"

ניר יהב ועירית זיכלינסקי

23.1.2012 / 15:00

באתר בזק 144 פורסמה מודעה לפיה ב'מוניות ירושלים' עובדים "נהגים יהודים בלבד". בשיחה מוקלטת הודה סדרן התחנה: "זה רק בשביל הפרסום". ובתגובה רשמית: "מעסיקים גם ערבים"

יח"צ - חד פעמי

גזענות בירושלים: תחנת מוניות ירושלמית פרסמה מודעה באתר 144 של "בזק", בה הודיעה לקהל לקוחותיה כי היא מעסיקה נהגים יהודים בלבד. במודעתה של תחנת המוניות "ירושלים", מרחוב דוד ילין שבבירה, נכתב: "מוניות ירושלים (נהגים יהודים בלבד). לא בשבת".

בשיחה עם וואלה! חדשות הודה הסדרן כי תחנת המוניות אינה מעסיקה נהגים ערבים.

וואלה! חדשות: "ראיתי במודעה שאין לכם נהגים ערבים, נכון?",

סדרן: "נכון, אנחנו לא מעסיקים נהגים ערבים", השיב הסדרן.

וואלה! חדשות: "אין בכלל? כולם רק יהודים, נכון? ככה כתוב במודעה".

סדרן: "נכון"

וואלה! חדשות: "למה אין לכם נהגים ערבים?"

סדרן: "לא, זה לא ש... אין בשכונת גילה בכלל".

וואלה! חדשות: "ובתחנה יש נהגים ערבים?".

סדרן: "יש הכול. זה בשביל החרדים, שיחשבו ככה. זה רק בשביל הפרסום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קואליציית הארגונים החברתיים "שותפות-שראקה" פנתה היום (שני) בתגובה לשר התחבורה ישראל כץ, בדרישה שיפעל מיידית נגד התחנה. בנוסף, פנתה למנכ"ל בזק, אבי גבאי, בדרישה שיסיר מיידית את פרסום התחנה באתר החברה. במכתב לשר כץ נכתב: "על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, נאסר על מעביד להפלות בין עובדיו או בין דורשי העבודה, בין השאר מחמת גזע, דת ולאום. מכאן שיש בפרסום ובפרקטיקה של תחנת המוניות האמורה משום עבירה ברורה על החוק".

"נוספת על כך היא טענתנו", נכתב עוד בהודעה, "כי במדינה אשר חרתה על דגלה במגילת העצמאות שוויון ללא הבדל דת, גזע ומין, אסור שיתקיימו נוהגים מפלים כמו אלה נגד אזרחי ישראל הערבים. אנו מאמינים כי הממשלה, ובהם אתה כשר בממשלת ישראל, אמונים על הבטחת שוויון זכויות מלא לאזרחים הערבים בישראל, וודאי שוויון זכויות בתעסוקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אין לנו בעיה עם ערבים"

הארגונים ביקשו ממנכ"ל בזק שיפעל להסרת הפרסום: "אנו מאמינים כי חובתה של בזק להבטיח בפרסומיה שוויון זכויות מלא לאזרחים הערבים בישראל, ועל כן לא לפרסם מודעות כגון אלה. העובדה שחברה רצינית כמו בזק מסכימה להוות אכסניה לפרסום גזעני ולא חוקי כזה נותנת לגיטימציה לתופעות פסולות ולא חוקיות שאנו בטוחים שבזק לא תומכת בהן". הארגונים פנו בנושא גם לנציבת שוויון הזדמנות בתעסוקה, עו"ד ציונה קניג-יאיר.

בתחנת מוניות ירושלים לא הכחישו כי ניסו לשכנע את הציבור שאינם מעסיקים ערבים - אך טענו שהם דווקא כן מעסיקים נהגים כאלה. "אנחנו מעסיקים כל מי שרוצה לעבוד בתחנה. עובדים אצלנו נהגים ערבים, דרוזים, בדואים. אין לנו בעיה עם ערבים. כתבנו במודעה שלנו שאנחנו מעסיקים יהודים בלבד כדי שנוסעים חרדים יזמינו אותנו. אם הם יחשבו שאין לנו נהגים ערבים, הם יזמינו אותנו. הכול למען הפרנסה".

מבזק נמסר בתגובה: "אנו מודים לארגון 'שותפות שראקה' על שהפנו את תשומת ליבנו לעניין, ונוסח הפרסום הנדון הוסר מהאתר באופן מיידי. בזק מתנגדת לכל ביטוי של גזענות, ותקנון האתר אוסר במפורש על פרסומים מסוג זה. כיוון שהלקוחות יכולים באופן עצמאי לנהל את פרסום חברתם באתר, ייתכן ובמקרים מסויימים ניאלץ להסיר את הפרסום רק לאחר שהובא לידיעתנו".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully