וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג בפיגוע התאבדות באוטובוס בעפולה

5.3.2002 / 10:45

מחבל מתאבד, לבוש מעיל דובון, פוצץ עצמו באוטובוס בקו 823 מנצרת עילית לתל אביב; עוד 11 בני אדם נפצעו; הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות; כתבת וידאו מצורפת

ישראלי תושב נהרג ו-11 נפצעו בפיצוץ שאירע הבוקר בתחנה המרכזית בעפולה. ההרוג הוא מהרטו טנג'ניה, בן 85, מנצרת עילית. הוא יובא למנוחות מחר בעירו. מצבו של אחד הפצועים בינוני ומצבם של ארבעה קל. בנוסף דווח כי שאר הנפגעים הם נפגעי חרדה. ארגון הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות לפיגוע.

על פי דיווחי המשטרה מחבל מתאבד פוצץ עצמו בתוך אוטובוס שהגיע לתחנה המרכזית לאסוף נוסעים. הפיצוץ אירע בקו 823 מנצרת עילית לכיוון תל אביב. בזמן הפיצוץ היו בתוך האוטובוס עשרה נוסעים. מחקירת המשטרה עולה כי הפיצוץ אירע בחלקו הקדמי של האוטובוס וכי מדובר במטען רב עוצמה.

בתוך האוטובוס היתה גופה נוספת, ככל הנראה של המחבל המתאבד. הפצועים פונו לקבלת טיפול בבית החולים "העמק" בעפולה. בית החולים פירסם מספר חירום בו ניתן לברר פרטים: 1255165.

יבגני קוסובסקי שהיה עד ראייה לפיצוץ סיפר: "חלקים של אוטובוס עפו באוויר. ראיתי שדוכן ההמבורגרים נפגע". עדי ראייה נוספים סיפרו כי המחבל לבש מעיל דובון. המחבל עורר את חשדו של הנהג כשסירב לקבל עודף. כמה דקות לפני הפיצוץ ירדו מהאוטובוס כ-30 סטודנטים ממכללת עמק יזרעאל.

ראש עיריית עפולה, יצחק מרון, אמר הבוקר כי "עפולה נמצאת על מפת המפגעים מזה זמן רב. העובדה שאנו נמצאים בקרבת קו התפר הקלה על המחבלים להגיע". אזור הפיגוע בעיר נחסם לזמן מה לתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully