וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרי מאהל התקווה לפקחים: "לא ליס"מ, אנחנו לא חמאס"

ענת שלו

9.1.2012 / 20:08

אחרי עימות נוסף בין השוטרים לפעילים החברתיים ויושבי המאהל בת"א, דרי הרחוב שהקימו מאהל חדש בשכונה העדיפו להתפנות מרצון, חרף פשרה שהשיגו עם העירייה. "אין לנו לאן ללכת", זעקו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותר בן-דוד)

עימות נוסף במאהל התקווה בדרום תל אביב: כמה דרי-רחוב הקימו מאהל נוסף בחורשה ממול למאהל המקורי, מחשש שהאוהלים שבהם התגוררו עד עתה יפורקו. אחד מהם עוכב הערב (שני) לחקירה כשהתעמת עם שוטרים ופקחים שבאו למקום, ושוחרר כעבור זמן קצר. אחרים החליפו מהלומות מילולית עם השוטרים, ובסופן הסכימו לפרק את המאהל, מחשש שיפונו בכוח, למרות פשרה זמנית שהושגה במקום.

מחוסרי הדיור במאהל החדש סיפרו כי קיבלו לידיהם צווים, בהם נכתב כי האוהלים שנטעו במקום אינם חוקיים משום שהוקמו בחורשה. "אין לנו לאן ללכת", אמרו כמה מהם לוואלה! חדשות, והבהירו כי ימשיכו במאבקם ויסרבו להתפנות ממאהלים נוספים שיקימו.

שמעון, דר רחוב כבן 60, סיפר כי הוא שוהה במאהל זמן רב, אחרי שנזרק מביתו. "אני ברחוב מאז המחאה של רוטשילד. ההתנהגות של הפקחים היא מתחת לכל ביקורת. הביאו לנו צו שלפיו האוהל נמצא ברחוב, אבל אנחנו מחכים ולא נזוז מכאן". דיירת אחרת במאהל החדש, שולמית חזן, אמרה כי האוהלים ניטעו בו בשעות אחר הצהריים. "הפקחים הגיעו עכשיו, ורוצים לקחת לי את הבית. אין לי כלום בעולם, זה בשביל הדור הצעיר. אין לנו לאן ללכת", אמרה בכאב.

פינוי מאהל התקווה שהסתיים בדחייה, ינואר 2012. דרור עינב
הדיירים חוששים מפירוק בכל רגע. מאהל המחאה בשכונת התקווה, הערב/דרור עינב

למרות שהושגה פשרה זמנית בין העירייה לדרי המאהל החדש, לפיה יתאפשר להם לשהות בו במשך הלילה, הם העדיפו להתפנות מרצון ולא להמתין לפינוי שיבוא אחריה. במאהל החדש היו כ-35 בני אדם, ואחד מהם התחנן באזני השוטרים, כששאל בדמעות מדוע היה צורך לפנות את המאהל: "אין בעיה ביטחונית עם האוהל. אנחנו לא חמאס, אז למה מביאים את כל היס"מ לכאן? אנחנו רק רוצים לישון, לא להשתלט על שום מקום. אנחנו רק רוצים גג מעל הראש. בבקשה, אל תזרקו אותנו לרחוב".

הדיירים טוענים שהמשטרה "מסמנת" את הפעילים הבולטים

מעיריית תל אביב נמסר מוקדם יותר בתגובה כי הפקחים לא הגיעו למקום כדי לפנות את מאהל המחאה, אלא כדי לפנות את המאהל החדש, שהוקם ברחוב קרייתי בשכונה. "מדובר בטענה שקרית לפיה מדובר בסוכת אבלים", נמסר. מאהל התקווה המרכזי עדיין במקומו, ועדיין לא ברור אם העירייה החליטה לפנותו.

בתוך כך, ממשיכות להישמע טענות קשות מדיירי המאהל בגין אלימות קשה שהופעלה נגדם, לדבריהם, מידי השוטרים בהפגנה במוצאי שבת, טענות שהוכחשו במשטרה. לדבריהם, המשטרה "סימנה" מראש פעילים בולטים, ועצרה אותם ללא שום מעשה מצדם. בנוסף, מספרים פעילים כי נעשה שימוש בגז מדמיע ואלימות כלפי נשים מבוגרות.

ההפגנה האלימה בשבת: "סולידריות עם המפונים מהמאהל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully