וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בצפון: חרדים דורשים קווי מהדרין, למרות המחאה

קובי דוד

2.1.2012 / 8:10

דווקא בשעה שבמרכז נלחמים בהפרדה, ובאקט סמלי עלו זוגות לקווי האפליה, חרדים בטבריה ובצפת דורשים לפתוח קווי מהדרין. "לא רואים פסול, רוצים לשמור על כבוד הנשים והגברים"

שעה שחלקים גדולים בציבור בישראל מנסים להילחם באפליית הנשים בקווי ההפרדה בתחבורה הציבורית, חרדים בצפון רוצים דווקא להרחיב את התופעה. קבוצת חרדים בטבריה, ובראשם הרב אשר עידן, פנתה באחרונה אל משרד התחבורה ולהנהלת התחבורה העירונית בטבריה ובצפת, בדרישה להפעיל פיילוט של קווי "מהדרין" בשתי הערים, על מנת לאפשר לציבור החרדי בהן לנסוע בקווים מופרדים, כשלנשים יותר לשבת בירכתי האוטובוס. הרב עידן מדגיש כי אם יצלח הפיילוט, תופעל התכנית גם בערים נוספות בצפון.

קווי מהדרין ברחבי ירושלים, ינואר 2012. עומר מירון
בטבריה וצפת הן ישבו מאחורה? נשים נוסעות בקו מהדרין, היום/עומר מירון

"הגיע הזמן שהקהילות החרדיות בצפון יקבלו את מה שמגיע להן", ציין עידן, העומד גם בראש ארגון "קול הנער". "אני מתכוון להפרדה באוטובוסים, חדרי כושר נפרדים לגברים ונשים עם בריכת שחייה שתפעל במקביל לימים של גברים ונשים". לדבריו של הרב עידן, ציבור דתי וחרדי מאזור הצפון מעוניין ליצור הפרדה בין גברים ונשים במרחב ציבורי מתוך הכרח "לשמור על כבוד וצניעות בין המינים", לטענתו. "במהלך שיעורי התורה שאני מעביר ניגשים אליי המון גברים ונשים שרוצים ליצור הפרדה כדי להימנע מעירוב בין המינים. אני לא רואה בכך שום דבר פסול כל עוד זה נעשה מתוך ראייה שמשקפת ציבור לא קטן שחי בצפון".

"אם זה לא בכפייה, אני בעד"

בתחילה פנו הנציגים אל לשכת משרד התחבורה וכן גם להנהלת החברה הציבורית שפועלת בעיר, בדרישה להפעיל קו "מהדרין" בתוך העיר ומחוץ לה למספר שעות מסוימות. "כך גברים ישבו במחציתו הקדמית של האוטובוס והנשים במחציתו האחורית. אנחנו לא מחפשים לעורר סערות אלא להבין את רגשותיהם של הציבור הדתי בצפון", הדגיש גורם חרדי בצפון. הרב עידו ביקש להוסיף: "אין עיננו צרה במה שהחילונים מקבלים, להפך מה שמגיע להם שייתנו להם. אין כאן הדרת חילוניים, כל אחד יעלה איפה שנוח ומתאים לו".

הרב פנחס ועקנין, פעיל חברתי בטבריה, אמר כי "אם זה נעשה בדרכי נועם וסבלנות ולא בכפייה, וכאשר מדובר בקווים בין עירוניים, אני אהיה בעד. בהלכה כתוב במפורש שצריך להישמר מעירוב של גברים ונשים, יש הרבה אנשים שנכשלים דרך התקשורת ודרך האינטרנט. זה אחד מהפטנטים ואחד מהסייגים שיבוא מתוך נכונות ולא בכפייה". עוד ביקש הרב ועקנין להבהיר כי "אנחנו מצווים לכבד את האישה יותר מהבעל, זה הקו שמנחה אותנו וחס ושלום אם האישה יושבת מאחורה זה לא בגלל שאנחנו משפילים אותה. אנחנו מוכנים לשבת אחורה והנשים ישבו קדימה".

מחברת ואוליה תחבורה (קונקס) נמסר בתגובה כי "חברת ואוליה תחבורה (קונקס) מפעילה קווי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ. הקווים פתוחים לכלל הציבור על פי חוק וכל נוסע או נוסעת רשאים לשבת בכל מקום באוטובוס. מעבר להנחיות, שניתנו לנהגים בנושא, בכל אוטובוס אף ישנו שילוט בעניין זה". ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "בהתאם לנהלים המקובלים במשרד, התגובה לפנייה תועבר לגורם הרלוונטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במרכז נלחמים בתופעה

במרכז, בינתיים, מנסים להילחם בתופעה, ולא להרחיבה. קבוצה של פעילים במאבק נגד אפליית נשים, בהם גם גברים, הכריזו היום מלחמת חורמה בהפרדה בקווי האוטובוס, ובאקט התרסקתי, עלו לעשרות מ"קווי המהדרין", והתיישבו באוטובוס ביחד – גברים ונשים. באירוע השתתפו מאות פעילים, שעלו על עשרות אוטובוסים בירושלים, בני ברק, רמת גן, רחובות, אשדוד, בית שמש ועוד. בין היתר, השתתפו בו גם חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), איתן כבל (העבודה), וכן חברי הכנסת מקדימה, שלמה מולה, ורחל אדטו.

עוד בנושא
תגובה לחרדים הקיצונים - חרם על מוצרים בהכשרם
ניצולי שואה: ”שימוש בטלאי צהוב - חציית קו אדום”
מאות חרדים יידו אבנים ושרפו פחים בבית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully