וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: חייבים להגביר את קצב גיוס החרדים לצה"ל

1.1.2012 / 21:51

בנאומו בטקס פרס בן גוריון, התריע גנץ מפני תופעת ההשתמטות, והזהיר כי "הפילוג הפנימי בחברה הולך וגובר והופך לקרע מסוכן". הוא קרא לשלב בצה"ל יותר נשים, צ'רקסים, דרוזים ובדואים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: אמיר קוטיגרו)

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מזהיר מפני תופעת ההשתמטות, וקורא להגביר את קצב גיוס החרדים לצה"ל. בנאומו היום (ראשון) בטקס קבלת פרס בן-גוריון, התריע גנץ כי "הפילוג הפנימי בחברה הישראלית הולך וגובר, הופך לקרע ומהווה סכנה".

הפרס, בגובה 50 אלף שקלים, מוענק מדי שנה מטעם "יד בן גוריון", עמותה הפועלת לפיתוח הנגב. השנה הוענק הפרס לצה"ל, והרמטכ"ל העבירו לגדוד הסיור הבדואי, כדי לפתח את מערכי החינוך עבור החיילים המשרתים בו.

נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס הענקת פרס דוד בן גוריון לרמטכ"ל בני גנץ, ינואר 2012. מארק ניימאן, לשכת העיתונות הממשלתית
גנץ עם נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס קבלת הפרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימאן

בטקס, שנערך במעמד נשיא המדינה שמעון פרס ובהשתתפות הרמטכ"לים לשעבר גבי אשכנזי, אמנון ליפקין שחק והשר משה יעלון, אמר גנץ כי צריך לטפל בדחיפות בבעיית ההשתמטות מצה"ל. "עלינו להמשיך לשלב נשים בכל תפקיד בו הן יכולות למלא את המשימה, ועלינו להמשיך לשלב את אחינו הדרוזים, הצ'רקסים והבדואים. עלינו לפעול להגברת הגיוס במגזר החרדי, מבלי לפגוע בהם או במסגרת בה הם משרתים", הבהיר הרמטכ"ל.

"יש קולות הקוראים לרכז משאבים רק בהעלאת כוננות"

לדברי גנץ, "בתקופה האחרונה, עקב מצוקות תקציביות וצורך מבצעי הולך וגובר, מתפתחות תפיסות ומושמעים קולות הקוראים לרכז משאבים רק בהעלאת הכוננות לקראת כל עימות שעלול לפרוץ, ולהתמקד בעשייה צבאית מובהקת בלבד". הוא הדגיש את חשיבות החינוך בצה"ל, ואמר כי "חובת השירות צריכה להיות לכולם, ורק כך, כשכולם ייקחו חלק פעיל בבניין הארץ והגנתה, נוכל להתמודד עם מכלול האיומים".

בטקס נאם גם נשיא המדינה לשעבר, יצחק נבון, שהתייחס להפגנת החרדים אתמול בירושלים. "ראינו חיקוי מזעזע של אסירי מחנות ההשמדה, עם טלאי צהוב על הבגדים. בהם היה ילד קטן, עם ידיים מורמות מפחד. מי חינך אותו לכך?" שאל נבון. "כיצד יגדל הילד הזה, שאלה הן נסיבותיו?".

בצל החשש מהקצנה דתית: אלף חרדים יגויסו לאמ"ן

לפנייה לכתב bohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully