וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במצרים: מי פרסם ראיון שקרי עם בראדעי?

ניר יהב

29.12.2011 / 22:10

סוכנות הידיעות האירנית פרסמה אמש ראיון עם המועמד לנשיאות מצרים, אך הסירה אותו עם פרסום הודעת הכחשה. הראיון הורכב כנראה מציטוטי עבר של בראדעי והדגיש את מעורבות ארה"ב במצרים

סוכנות הידיעות האירנית "פארס" פרסמה אתמול (רביעי) ראיון מפוברק עם ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר והמועמד לנשיאות מצרים, ד"ר מוחמד בראדעי, ועוררה סערה גדולה במדינתו. בראדעי הכחיש בתוקף כי התראיין לסוכנות הידיעות האירנית ולאחר מכן הוסר במפתיע הראיון הארוך מאתר הסוכנות. הפרסום השקרי הזה מעיד מחדש על האיבה בין המדינות ועל ניסיונה של אירן להשפיע על המהפכה במצרים.

אתמול פרסמה סוכנות הידיעות האירנית "פארס" ראיון ארוך עם המועמד לנשיאות מצרים וזוכה פרס נובל לשלום לשנת 2005, ובו טען בראדעי כי ארה"ב מקיימת מגעים חשאיים עם המועצה הצבאית בניסיון לשמור על הסכם השלום בין ישראל למצרים. בראדעי העריך בראיון כי מטרת השיחות שניהלו בכירים אמריקאים וראשי המועצה הצבאית העליונה במצרים היא להבטיח לארה"ב כי גם לאחר שתוקם ממשלה חדשה, אפילו איסלמית, ההסכמים הבינלאומיים יכובדו. עוד אמר בראדעי ב"ראיון" כי המשטר הנוכחי במצרים הוא משטר "פשיסטי" ואף טען כי למועצה הצבאית אין יכולת לנהל את ענייני המדינה.

איבה עמוקה כלפי מצרים

לפי דיווחים במצרים, הדברים ש"אמר" בראדעי לסוכנות הידיעות האירנית עוררו מיד סערה פוליטית ותקשורתית במצרים. בראדעי ההמום דרש מדובריו לפרסם באופן מיידי הודעה המכחישה כי התראיין לסוכנות האירנית. דובריו פרסמו הכחשה שבה נכתב כי הפוליטיקאי המצרי לא קיים שום ראיון עם סוכנות הידיעות האירנית. סוכנות "פארס" הנבוכה הסירה את ה"ראיון" מהאתר שלה.

ד"ר פתחי מרארי, מומחה לאירן, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי התקשורת האירנית, שאינה כפופה לחוק, נוהגת לפרסם ראיונות שמעולם לא התקיימו. "סוכנות הידיעות האירנית כנראה הרכיבה ראיון מציטוטי עבר של בראדעי, תוך שהיא מדגישה את המזימה שרוקמות ארה"ב והמועצה הצבאית העליונה. האירנים רצו להדגיש כאן כי ארה"ב והמערב עומדות מאחורי מה שקורה במצרים".

לדברי מרארי, מספר מכלי התקשורת באירן הכפופים למנהיג העליון עלי חמינאי, רוחשים איבה עמוקה כלפי מצרים. "מאז שהחלה המהפכה במצרים מנסה אירן למצוא את תפקידה במהפכה זו. חמינאי ניסה לשכנע את הציבור במדינות 'האביב הערבי' שמה שקורה אצלם הוא המשך למהפכה האירנית, עד שכולם הבינו שהמהפכות בכלל לא מושפעות מהמהפכה באירן".

עוד בנושא:
המפלגה הסלפית במצרים: נכבד הסכם השלום עם ישראל
"מאמין שהאיסלם יפתור הבעיות הסבוכות של מצרים"
ארה"ב: "לא נסבול כל הפרעה לתנועת סחורות במפרץ הפרסי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully