וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: גופות נספי השיטפון נערמות במזבלות

20.12.2011 / 15:20

כ-1,000 הרוגים כבר נמנו בשטפונות באי מינדנאו, והרשויות, המנסות למנוע התפרצות מגפות, מתקשות להתמודד עם כמות הגופות. בעיר אחת חופרים קברי אחים, באחרת אפילו לזה לא הגיעו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בפיליפינים ממשיכים להתמודד עם נזקיה האדירים של סופת הטייפון וואשי, שהיכתה בדרום מדינת האיים בסוף השבוע. נשיא המדינה, בניניו אקינו, הכריז על האזור שנפגע בצפון האי מינדנאו כעל אזור אסון לאומי, בעקבות השטפונות הקשים ומפולות הבוץ שגרמו הגשמים הכבדים שם, שבאו בהפתעה גמורה.

ארונות של הרוגים מהשיטפון באי מינדנאו, הפיליפינים, דצמבר 2011. רויטרס
באיליגן הספיקו להכניס את ההרוגים לארונות - והם נקברו בקברי אחים/רויטרס

מניין ההרוגים באסון מגיע כבר לכ-1,000. עוד עשרות אלפי תושבים נותרו ללא קורת גג, ולפחות 50 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. בשתי ערי החוף שספגו את הפגיעה הקשה מכולן, קגיאן דה אורו ואיליגן, נאלצים כעת להתמודד גם עם ערימות הגופות. התושבים זועמים על כך שחלק מהגופות פשוט הושלכו לאתרי אשפה.

"כשראיתי את ערימת הגופות בתוך הפסולת, הזדעזעתי", סיפר לרויטרס תושב קגיאן דה אורו. "הם התייחסו לגופות כמו לחיות, והשאירו אותם בשמש בלי שום כיסוי". ראש עיריית קגיאן דה אורו, ויסנטה אמאנו, ניסה להסביר כי הסיבה לכך היא כמות הנספים הגדולה, שיצרה מחסור בארונות ובציוד קבורה: "יש לנו בעיה, משום ששירותי הקבורה מסרבים לקבל עוד גופות, כך שעלינו לזרוק אותן במזבלה עד שנוכל לחפור עבורן קברי אחים".

טקס קבורה של הרוגים מהשיטפון באי מינדנאו, הפיליפינים, דצמבר 2011. רויטרס
טקס קבורה המוני, אמש באיליגן/רויטרס

באיליגן, לעומת זאת, כבר החלו בחפירת קברים זמניים עבור הקורבנות. "החלטנו, לאחר התייעצות עם גורמי הרפואה בעיר, להתחיל לחפור קברים עבור הגופות ולקבור אותן זמנית, משום שהן כבר במצב מתקדם של ריקבון", הסביר לורנס קרוז, ראש העיר. "אנשים באזור עלולים לחלות אם לא נקבור את הגופות".

בינתיים, התושבים, ששבו למה שנותר מבתיהם, טוענים כי למרות כל ההבטחות, עד כה הם לא זכו לסיוע מספק מממשלתם. "לא שמענו על שום סיוע מצד הממשלה", אמר לרויטרס רוני פאיטיט, תושב איליגן. "אנו זקוקים לאורז ומים". אולם עשרות אלפי האזרחים שנותרו חסרי בית, בהם גם ילדים רבים, ייאלצו, ככל הנראה, להמשיך להצטופף עוד זמן מה במרכזי הפינוי שהוקמו עבורם.

נזקי שיטפון באי מינדנאו, הפיליפינים, דצמבר 2011. רויטרס
זה מה שנותר מהבית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully