וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתעללות: כוויות, השפלות ואיומים בכלא 4

5.12.2011 / 11:33

חייל מכלא 4 שלח מכתב לשופטת צבאית ופירט מסכת התעללות שחווה. לטענתו, הסוהרים העלימו עין ממעשי אלימות בין האסירים ומהשפלות מילוליות. בשנה שעברה נחשפה פרשה דומה - באותו אגף

חייל המרצה עונש מאסר בכלא 4 טוען כי היה נתון למעשי התעללות והשפלה, וכי תלונותיו לא נענו ואף זכו לתגובות מזלזלות מצד המפקדים במקום. עורכת דינו אומרת כי באותה פלוגה שבה הוא כלוא, נחשפה לפני כשנה פרשת התעללות נוספת, וכי התיק נסגר אחרי שאחד המעורבים בה חשש להעיד נגד חבריו.

במכתב ששלח אתמול (ראשון) לבית המשפט הצבאי ביפו, פירט החייל את שגרת היום בתאו ואת היחס שקיבל מהסוהרים ומשאר החיילים הכלואים בבית הסוהר. החייל, שהורשע בעבירות סמים שונות, טוען כי המפקדים בבית הסוהר העלימו עין ממעשי האלימות שהתרחשו במשמרותיהם.

עורכת דינו של החייל, דנה נוף, העבירה את המכתב לשופטת, סגן-אלוף אורלי ירון. מהכתוב בו עולה כי היחס המשפיל לחייל החל, לטענתו, כבר עם קליטתו במקום. הוא סיפר כי נמסרו לו נעליים קטנות מדי שלחצו על כפות רגליו, וכי למרות שהציג פטור רפואי משמיכות צבאיות, פטור שניתן לו בגין מחלת האסטמה שממנה הוא סובל, סירבו מדריכי הכלואים לנפק לו שק שינה.

עוד כתב החייל כי לא קיבל הסבר מפורט על ההתנהלות בבית הכלא, ונאלץ להסתגל לאורח החיים במקום בלי הדרכה נאותה וללא ליווי הולם. הוא פירט כיצד כבר ביום השני למאסרו נחשף למקרים קשים. אחד החיילים הכלואים גרם כוויות לאסיר אחר בעזרת מצית ששרף את אחד הכיסים שבבגדיו, בזמן שעמדו למסדר. במקרה נוסף, סיפר, האסירים עמדו למסדר, ואחד מהם, שהעז לזוז, נתקל בצעקות קשות מצד הסוהרים. "לאחר מכן, בלילה, פחדתי להירדם, אם בגלל הצעקות או ההצקות שהאסירים עושים אחד לשני...", סיפר החייל במכתב שהועבר לבית הדין הצבאי.

"באותו לילה נחשפתי לתופעה נוראית ומזעזעת", הוסיף, וסיפר כי אחד האסירים לקח מכסה חד של קופסת שימורים, ונגע באמצעותו בגופם של האסירים האחרים, "וכביכול חותך אותם עם סכין", לשון המכתב. "עשיתי את עצמי ישן, למרות שרעדתי מפחד. הרגשתי חוסר אונים מוחלט, מושפל וחסר ישע", כתב החייל. במכתבו, הוא מתחנן: "אני מבקש, בכל לשון של בקשה, לא להגיע לאותו אגף.....נוכחתי לדעת שהמד"כים (מדריכי הכלואים – א.ב) לא מקשיבים, ופחדתי להלשין. עד היום אני בחרדות קשות. אני לא אוכל, וירדתי 7.5 ק"ג במשקל".

השופטת, סא"ל ירון, אמרה אחרי שקיבלה את המכתב כי "סבורה אני כי מעשים חמורים אלו דורשים חקירה ממצה", והורתה להעביר עותק מהפרוטוקול לפרקליט מרכז, לתובעת הצבאית הראשית ולפרקליט הצבאי הראשי. כמו כן, היא ביקשה להעביר העתקים מהמכתב למפקד כלא ארבע, ולמפקד המשטרה צבאית.

מדובר צה"ל נמסר כי לאור הדברים שנאמרו בבית המשפט בדבר מעשים פסולים שראה, לכאורה, הנאשם בעת מעצרו בבית הכלא הצבאי, הורה קמצ"ר על פתיחת חקירה בנושא ע"י הגורמים המוסמכים במצ"ח ובפרקליטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לדברי עו"ד נוף, לא מדובר בפרשת ההתעללות הראשונה באותה הפלוגה בכלא ארבע. "גיליתי, לתדהמתי, שהלקוח שלי כלוא בפלוגה בה נחשפה פרשת אלימות דומה לפני כשנה, על ידי לקוח אחר שלי", אמרה בישיבה בבית הדין הצבאי".

הפרקליטה, שגם ייצגה את אחד החיילים בפרשה הקודמת, דרשה לפני כשנה מהפרקליטות הצבאית להורות לפתוח חקירה במשטרה הצבאית נוכח ממצאים שונים, בהם סרטי וידאו, שתועדו במצלמות הכלא. גם אז, השופטת בתיק הייתה סא"ל ירון, והיא קיבלה את טענותיה של עו"ד נוף, והמליצה לפתוח בחקירה, אך הפרקליטות התעכבה, ונענתה לבקשה לפתוח בחקירה רק בחודש פברואר השנה. אחד החיילים שעבר התעללות, הוזמן לתת עדות במשטרה הצבאית, אך סרב לשתף פעולה, מחשש שהחיילים בבית הכלא יתנקמו בו, ובחודש יוני הוחלט לגנוז את התיק. עו"ד נוף אמרה כי היא מקווה "שהפעם יחקרו לעומק את הפרשה, ויטפלו במה שקורה מאחורי הסורגים בכלא ארבע".


עוד פרשות מכלא 4
מפקד בית הסוהר לשעבר הואשם בעבירות מין
מדוע חייל שנחשד בעבירות סמים הועבר לבידוד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully