וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: "מתנחלים תקפו אותנו ושיסו כלבים"

יהושע בריינר

23.11.2011 / 14:13

רועי צאן פלסטינים טוענים כי שמונה מתנחלים מההתנחלות איתמר, חלקם רעולי פנים, תקפו אותם הבוקר בסמוך לכפרם. המתנחלים: "עייפנו מהעלילות ומסיפורי הבדים של ארגוני שמאל קיצוני"

פלסטינים מהכפר עקרבא טוענים כי מתנחלים מההתנחלות איתמר תקפו אותם הבוקר (רביעי) ואף שיסו בהם זוג כלבים שאחד מהם נשך את אחד הפלסטינים בידו. התקרית אירעה סמוך לכפר ינון לטענת הפלסטינים, בזמן שרעו את צאנם, כשמונה מתנחלים הגיחו מכיוון איתמר, חלקם רעולי פנים ושניים מהם אף היו חמושים בגרזנים. לטענת הפלסטינים, המתנחלים החלו לקלל אותם, קראו להם לעזוב את המקום ובהמשך ידו לעברם אבנים. לאחר דקות של דין ודברים, שילח אחד המתנחלים את הכלב שנשך בידו את אחד הפלסטינים, רועה צאן כבן 40 ופצע אותו באורח קל. הפלסטיני לא נזקק לפינוי לבית חולים.

"הם התחילו לצעוק לעברנו, 'צאו מכאן, אסור לכם להיות פה', קיללו כל הזמן וזרקו אבנים", מספר אחד העדים לאירוע, אחמד בני-ג'אבר, "כבר שבועיים שמתקיפים אותנו מאיתמר ויש כאן אווירה של פחד. רק בשבוע שעבר הציתו בכפר טרקטור וגם היום במהלך התקיפה אמר לנו אחד מהם "חכו, אנחנו עוד נבוא אליכם בלילה". הפלסטינים הזעיקו את אנשי המנהל האזרחי, שהגיעו למקום לאחר העימות בין הצדדים וקבע "גבולות גזרה" לרועי הצאן הפלסטינים ולמתנחלים, בניסיון למנוע את המשך מאבקי הקרקעות במקום.

הפלסטינים מיהרו לפנות אל זכריה סדה מארגון "רבנים למען זכויות אדם" וזה פנה למנהל האזרחי. "עניין הכלבים זה לא דבר חדש", אומר סדה, "איננו יודעים מה גרם לעלייה בתקיפות בתקופה האחרונה אבל כנראה שהמתנחלים מתכוונים לפלוש לאזור חדש. על הצבא לעצור את הצרה הזאת ולמנוע את שליחת הכלבים על רועי הצאן לפני שהשטח יתחמם".

מוועד מתיישבי השומרון נמסר בתגובה כי "עייפנו מהעלילות ומסיפורי הבדים של ארגוני שמאל קיצוני אשר מפיצים שקרים על אזרחי מדינת ישראל בארץ ובחו"ל. אף גורם באזור בהתיישבות או במערכת הביטחון לא שמעו על שום התנגשות אלימה באזור בזמן האחרון. צר לנו על אותם פעילי שמאל קיצוני משועממים ואנו מאחלים להם למצוא עבודה אמתית ולא להתפרנס מלשון הרע על אזרחים שומרי חוק".

המתנחלים מציינים כי לפני כשנה טען תושב הכפר עקרבא כי מתנחלים מההתנחלות מעלה אפרים שבבקעת הירדן הציתו כבשים וכן שטחים חקלאיים השייכים לו, אולם בהמשך הפלסטיני נחקר במשטרה שלא קיבלה את טענותיו וגרסה כי הפלסטיני אינו דובר אמת.

עוד באותו נושא:
נאמן שוב הותקף מילולית בחברון: "פטר את שי ניצן"
מתנחלים ושוטרים התעמתו בפינוי מאחז, 12 נעצרו
אפקט ספטמבר: המתנחלים מצטיידים בכלבי תקיפה

לפניות לכתב:
joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully