וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בכרמל: נפרדים מ"אם הצוערים"

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

5.12.2010 / 0:29

פביולה בוהדנה, מפקדת צוערי שב"ס שנהרגו בשריפה בכרמל, קיבלה הזדמנות לרדת מהאוטובוס בשל היותה אמא לשלושה, אך סירבה ושילמה על כך בחייה: "אשת חיל גם בחייה וגם במותה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אבי כהן, רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: רועי כץ)

"היא הייתה האמא של הצוערים", סיפרה הערב (שבת) רחלי אלגסי, זוגתה של פביולה בוהדנה, בת 47, מפקדת הצוערים שקיפחה את חייה באוטובוס הסוהרים בכרמל. "הם היו מתקשרים אליה בכל שעות היום והיא הייתה עונה להם. היא הייתה אישה מדהימה, אמא למופת", אמרה.

אלגסי סיפרה עוד כי לפני היציאה למשימת הפינוי בלב התופת בכרמל, ניתנה לסוהרות האמהות הזדמנות לרדת מהאוטובוס ושתיים מהן אכן עשו כן, אולם בוהדנה נשארה מחויבת למשימה.

דוד דסה, אבי שלושת ילדיה של בוהדנה, סיפר שהיא סיימה כמצטיינת את קורס פיקוד המטה של השב"ס. "היא הייתה מסתובבת כל הזמן עם חיוך. לא נתנה לתנאי העבודה הקשים למנוע ממנה להגשים את שאיפותיה בתחום המקצועי וגם להפוך לאם". דסה סיפר כי נודע לו שכשהאוטובוס נפגע, עמדה בוהדנה במרכזו וניסתה להרגיע את החניכים. "היא הייתה אשת חיל גם בחייה וגם במותה. זה סוג של גבורה. הייתה עם החניכים ולא הסכימה לעזוב אותם".

"הוא היה שליח של אלוקים"

אוריאל מלכה, בן 32 ואב לחמישה ילדים, קיפח גם הוא את חייו באוטובוס הסוהרים שעשה דרכו חזרה מפינוי כלא דמון. מלכה השאיר אחריו חמישה אחים וזוג הורים. אחיו, דודי, סיפר שמלכה היה רב בשב"ס. "הוא היה שליח של אלוקים, החיים שלו היו סביב השליחות והתורה", לדבריו, מלכה בכלל לא היה אמור לנסוע לפינוי. "ביקשו ממנו והוא הלך. הוא התקשר מהאוטובוס לאשתו ואמר לה שכשיחזור ייסעו יחד להוריו, לעשות שם את השבת", סיפר.

אחיו הוסיף כי "הוא היה לוחם בסיירת הצנחנים וראה את המוות פעמים רבות. הוא גם היה שליח של הסוכנות היהודית והיה בדרכו למטוס כשפרצה מלחמת לבנון השנייה, אז הוא הסתובב ומיהר להתנדב. הוא בילה את זמנו בשטח. הוא ראה את התופת בעיניים".

אחד מאחיו של מלכה נשוי לאחייניתה של בת הזוג של בוהדנה, ואילו אחותה של אשתו של מלכה נשואה לנהג אוטובוס הסוהרים דוד נבון, שנהרג גם הוא באירוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הוא היה איש עם לב ענק"

דוד נבון ערך ביום שלפני האסון מסיבה גדולה בביתו לציון יום הולדתה ה-23 של בתו מיטל והיה מוקף בחברים ומשפחה. נבון, בן 48, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. עד לפני מספר שנים עבד בתחום המחשבים, אך כשהמפעל בו עבד נסגר, החליף מקצוע והחל לשמש כנהג אוטובוס.

ביומיים האחרונים התכנסו בבית המשפחה חבריו הרבים של נבון. "הוא היה איש עם לב ענק וחיוך מתמיד על הפנים, שתמיד שמח לעזור לכל אדם והיה גאה בעבודתו ובמדינה שלו", סיפרו. "הוא תמיד דאג לציין כמה יפה ארץ ישראל בפני התיירים הרבים אותם הסיע ברחבי הארץ". עוד מספרים החברים כי נבון מאד אהב לשיר ושימש כזמר קבוע באירועים ובמסיבות של משפחתו וחבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully