וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תרצו תובעת מיליונים מקבוצת שמאל בפייסבוק

גלעד גרוסמן

27.5.2010 / 4:12

תנועת "אם תרצו" הגישה תביעת דיבה נגד קבוצה של פעילי שמאל שמנהלת קבוצה ברשת החברתית פייסבוק שנקראת "אם תרצו - תנועה פאשיסטית". "מדובר במסע של דיבה והשמצה"

אם תרצו – תתבעו: תנועת "אם תרצו" הגישה אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת דיבה על סך 2.6 מיליון שקל נגד קבוצה של פעילי שמאל שמנהלת קבוצה באתר פייסבוק שנקראת "אם תרצו – תנועה פשיסטית".

בתביעה נטען שמנהלי הקבוצה, בהם דובר מרצ לשעבר רועי ילין, דובר הוועד הציבורי נגד עינויים עידן רינג ונועם ליבנה מתנועת הסרבנים, מנסים לקדם "מסע של דיבה, השמצה והטלת דופי", נגד "אם תרצו". עוד נאמר כי מטרתם לפגוע במוניטין של התנועה על ידי כך שידביקו להם שם ומוניטין של "תנועה פשיסטית". "שמה של הקבוצה מעיד שהיא מבקשת, שאמצעות שיטות דמגוגיות זולות, להדביק על התובעת כתם בל יימחה, שבסופו של תהליך יביא לחיסולה, או למצער, לחיסול השפעתה בציבור".

בתביעה מובאים גם דברי הסבר שמופיעים בדף הקבוצה, לפיהם "אם תרצו היא תנועה שבמאבקיה נגד ארגוני זכויות אדם, אינטלקטואלים, אישי רוח, יוצרים ואמנים מבססת עצמה כתנועה פשיסטית". לדברי התובעים, מדובר בקביעה עובדתית חסרת ביסוס. "טענת הנתבעים כי התובעת היא תנועה פשיסטית הינה טענה חסרת שחר ומשוללת כל אחיזה במציאות, ומוציאה את דיבתה של התובעת רעה", נכתב בתביעה.

עוד נטען, שחברי הקבוצה פתחו אתר אינטרנט בשם "אם תרצו ואם לא תרצו - המהפכה הפשיסטית השקטה", שמתחזה לאתר הרשמי של התנועה, וכולל בתוכו סרטון שמתעד כביכול פגישת מנהיגים של "אם תרצו", שלמעשה מופיעים בו אדולף היטלר וראשי המפלגה הנאצית.

תביעה נגד ויקיפדיה

לאחרונה פורסם כי "אם תרצו" איימה לתבוע את האינציקלופדיה המקוונת "ויקיפדיה" מכיוון שבערך של הקבוצה היא קוטלגה כתנועת ימין. על פי הפרסום בעיתון "הארץ", בעבקות הדברים הסירו עורכי ויקיפדיה את הערך.

"התביעה שלהם מופרכת ונלעגת", אמר מקים הקבוצה בפייסבוק, רועי ילין. "אני מרוצה מההזדמנות ש'אם תרצו' נותנים לי להצדיק בבית המשפט את טענותיי שמדובר בתנועה בעלת מאפיינים פשיסטיים. עצם הגשת התביעה מוכיחה כי מדובר בתנועה ימנית-קיצונית, שמתנגדת לעקרונות חופש הביטוי, שחושבת שמותר לה לכנות ארגוני שמאל, ארגוני זכויות אדם ואקטיביסטים בתואר 'בוגדים', ומעזה לחשוב שהם אמורים לשבת ולשתוק".

הוא הוסיף כי "'אם תרצו' מאמצת נורמות פסולות הנהוגות בארה"ב של הגשת תביעות למטרת הפחדה וסתימת פתיות של יחידים המותחים ביקורת על ארגונים ותאגידים גדולים. לכן, כשבית המשפט ישליך אותם מכל המדרגות, תהיה לכך חשיבות גדולה בכל הנוגע לחופש הביטוי וההתארגנות". ילין הכחיש כל קשר לאתר המתחזה.

לפני הגשת התביעה שלח עו"ד נדב העצני, שמייצג את "אם תרצו", מכתב לנתבעים שבו דרישה לפרסם תיקון לצד התנצלות כלפי "אם תרצו", בנוסח, באופן, במקום ובהיקף, שיואשרו על ידי התנועה. בתגובה שלח עו"ד מיכאל ספרד, שמייצג את דוד רמז, מכתב תגובה בו נכתב כי "ייתכן כי לאור הסתייגות מרשתך מהגדרה חיצונית, יהיה על בית המשפט של מדינת ישראל להכריע בסוגיה, לרבות שמיעת מומחים לענייני פשיזם ותנועות פשיסטיות מהארץ ומהעולם".

  • עוד באותו נושא:
  • אם תרצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully