וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לעבוד: פרס התאושש וייפגש עם מיטשל

נעמה טלמור ואיילה חננאל

12.9.2009 / 9:19

נשיא המדינה שמעון פרס שוחרר הבוקר מבית החולים שיבא לאחר שאמש התעלף באירוע במרכז רבין בתל אביב ואושפז בבית החולים. בית הנשיא: "פרס מתעקש לחזור כבר היום לעבודה ובצהרים ייפגש עם השליח האמריקאי"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

נשיא המדינה שמעון פרס שוחרר הבוקר מבית החולים שיבא בתל השומר ועשה את דרכו לבית הנשיא בירושלים. כל הבדיקות שנעשו הלילה והבוקר נמצאו תקינות לחלוטין. באישור הרופאים יחזור נשיא המדינה לפעילות מלאה וייפגש היום בשעה 16:00 עם השליח האמריקני המיוחד ג'ורג' מיטשל. השניים צפויים לשאת הצהרות מדיניות בפתח הפגישה.

אמש התעלף פרס, בן 86, באירוע במרכז יצחק רבין ברמת אביב. בתוך זמן קצר הוא שב להכרתו וקם על רגליו. צוות מגן דוד שהוזעק למקום פינה אותו לקבלת טיפול רפואי בית החולים תל השומר. מבית החולים שיבא בתל השומר נמסר הבוקר כי "על הנשיא שמעון פרס עבר לילה שקט. הוא ישן טוב ומצבו הגופני טוב. במהלך הבוקר יקיימו הרופאים הערכת מצב".

דוברת בית הנשיא איילת פריש סיפרה הבוקר כי "הנשיא כבר חסר סבלנות לחזור לבית הנשיא לעבודה רגילה, הוא כבר ביקש שלא נבטל לו את לוח הזמנים, ואנחנו התעקשנו לפחות לבטל את הלו"ז של הבוקר. כבר אחר הצהרים הוא ייפגש עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל".

אחת מעוזרות הנשיא סיפרה לוואלה! חדשות כי "אנחנו מתקשות לעמוד בקצב האירועים של הנשיא. זה קצב שלא ייאמן. במעט זמן הקצב הוא כל כך אינטנסיבי. הדיון לגבי לוח הזמנים שלו הוא מאבק מתמשך. אנחנו מתכננים את לוח הזמנים של הנשיא, כך שהוא יוכל לקיים פגישות, להשתתף באירועים ובראיונות, והוא רוצה לעשות את הכל". בתוך כך, מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, טלפן הבוקר לנשיא, דרש בשלומו ואיחל לו רפואה שלמה.

אמש, לאחר אשפוזו של הנשיא פרס בבית החולים, אמרה הדוברת פריש כי "נשיא המדינה נאם היום בפני מנהיגות צעירה במרכז רבין. לפי הרופא האישי שלו ד"ר רפי ולדן, היתה לו ירידה בלחץ הדם. הוא התעלף למשך מספר שניות, ושב מיד להכרה". פריש הוסיפה, כי לאחר ששב להכרה הוא סירב להתפנות לבית החולים. "הוא החל לריב עם יועציו", העידה פריש, "ואמרנו לו שרופאו האישי יקבע. בסופו של דבר הוא פונה, נעשו לו בדיקות וכולן יצאו תקינות. הצלחנו לשכנע אותו שיישאר לפחות להשגחה בבית החולים תל השומר".

השבוע קיים הנשיא סדרה של פגישות מסביב לשעון. ביום חמישי הוא ערך במשכנו פגישת עבודה הנוגעת לבעיית ההגירה של ישראל. בפגישה נכחו חתן פרס ישראל פרופ' שלמה אבינרי, חתן פרס ישראל ושר החינוך לשעבר פרופ' אמנון רובינשטיין, המשפטנית פרופ' רות גביזון ועו"ד ליאב אורגד. האחרונים הגישו לנשיא מסמך מקיף אשר נכתב במסגרת המרכז למחשבה ציונית, יהודית, ליברלית והומניסטית (מציל"ה) המציע, לראשונה בישראל, מתווה למדיניות כוללת להתמודדות ישראל.

ביום רביעי אירח אירח פרס בלשכתו את הזמר חוליו איגלסיאס, אשר הגיע לישראל לשתי הופעות. השניים, אשר מכירים האחד את השני שנים רבות, שוחחו בנושאים שונים.

בין השאר, הציע פרס לאיגלסיאס בסיום הפגישה להוביל קונצרט למען השלום בירושלים. "אמנים יכולים להשפיע בימינו יותר מאשר פוליטיקאים", אמר פרס. "אתה זמר מוערך ואינני מחמיא לך סתם. יש לך יכולת להשפיע על אנשים ומסר של שלום יכול להגיע רחוק באזור.

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully