וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית לימודים תשלב בין שירה עברית לרוק

נעמה טלמור

12.7.2009 / 6:04

על פי התוכנית של שר החינוך, החל משנת הלימודים הבאה, ילמדו תלמידי בתי הספר את שירת ימי הביניים והשירה העברית דרך המוזיקה של כמה מהזמרים הפופולריים בישראל

שר החינוך גדעון סער החל לגבש לאחרונה תוכנית שלפיה ילמדו תלמידי ישראל, החל משנת הלימודים הבאה, את שירת ימי הביניים והשירה העברית דרך המוזיקה של כמה מהזמרים הפופלריים בישראל. התוכנית תכלול בין היתר את שירי אבן גבירול שהולחנו לאחרונה על ידי ברי סחרוף ורע מוכיח, שירי רבי יהודה הלוי שהלחינה הזמרת אתי אנקרי ושיריו של נתן זך על פיח ביצועיה של הזמרת נורית גלרון.

"צריך למצוא דרכים חדשות לחבר את הנוער והדור הצעיר לנכסי התרבות והשירה של עמנו בכל התקופות", אמר סער, הידוע בעצמו כחובב מושבע של מוזיקת רוק. “הנוער מחובר מאוד למוזיקה מודרנית והיא תשתית מצוינת להכיר ולהתחבר לשירה יהודית וישראלית מאבן גבירול ויהודה הלוי ועד לנתן אלתרמן", הוסיף סער.

במשרד החינוך מבטיחים כי כבר בשנה הבאה יתחילו ליישם חלק מהתכנית, כאשר בימים אלו כבר בוחנים במשרד את האפשרות לבנות יחידת לימוד לבתי הספר המשולבת ספרות ומוזיקה יחדיו. בתוך כך ,הטלוויזיה החינוכית החלה לפתח סדרה שתוגש על ידי אותם אמנים ומשוררים שידם בשירה העתיקה. כבר בשנה הבאה צפויים להגיע לבתי הספר אמנים שונים שינחו סדנאות של מוזיקה, ותזמורות בתי הספר יחלו לשלב את השירים המולחנים גם הם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully