וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מציגה: עיר עם הפסקה

איילה חננאל

15.5.2009 / 16:32

המשטרה מבקשת לאסור רכישת אלכוהול בפיצוציות בת"א לאחר 9 בערב ולאסור את הפעלתם של פאבים ומועדונים לאחר 3 בבוקר

קצינים במשטרת תל אביב פנו לאחרונה לעיריית תל אביב בבקשה לשנות את חוק העזר העירוני כך שיסייע במלחמה באלימות הגואה במוקדי הבילוי בעיר. המשטרה מבקשת מהעירייה לא לאפשר מכירת אלכוהול בפיצוציות אחרי השעה תשע בערב ולאסור על הפעלת מועדונים ופאבים אחרי שלוש לפנות בוקר. השבוע קיימה הנהלת העירייה ישיבה בנושא, והחליטה להעביר את הטיפול בהצעה לוועדה לרישוי עסקים.

בקשת המשטרה לשנות את החקיקה העירונית מהווה נדבך נוסף במלחמה באלימות במוקדי הבילוי, שהחריפה מאד מאז החלה העירייה להגדיר ולתחום מוקדי בילוי בעיר. עם השקת התכנית לפני שש שנים, נכללו בה מתחם יד חרוצים ואזור נמל תל אביב, ולאחרונה התווספו אליה גם הרחובות חשמונאים וקרליבך. לפיכך, רק באזורים אלו מותרת הפעלה של מקומות בילוי אחרי אחת וחצי בלילה.

מבין כל אזורי הבילוי, מתחם יד חרוצים נחשב בעיני המשטרה לבעייתי ביותר. במהלך סיור שערך לאחרונה באזור השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בליווי מפקד מרחב יפתח במשטרה, ניצב משנה משה אדרי, אמר אדרי כי מאז רצח ראש צוות האבטחה במועדון ה'נייט' לפני כשנתיים "אירועי האלימות במתחם רק גברו ואנחנו החלטנו לסגור את המתחם הרמטית במהלך סוף השבוע". לאותו מועדון, אגב, הוצא לאחרונה צו סגירה של 21 ימים בגין קטטה שהתרחשה בתחומו.

כשלון מתחמי הבילוי?

במהלך אותו סיור, הציג אדרי לשר אהרונוביץ' תופעה המוכרת לכל מי שמסתובב באזורי הבילוי בשעות הלילה: "חבורות של צעירים מחנות את האוטו בסמוך למתחם הבילוי, קונות אלכוהול בזול בפיצוצייה, ומשתכרות כשגג הרכב משמש בר מאולתר ומערכת הסטריאו של הרכב מחליפה את המוזיקה שבבר. הם משתכרים, הופכים אלימים ונכנסים לקטטות".

דובר מד"א, ירוחם מנדולה, מתאר את הנעשה במתחמי הבילוי: "השתייה על גגות הרכבים במתחם הזה מוכרת לנו לצערנו עד מאוד ואנו עדים לעלייה דרמטית במקרי האלימות בעקבות שיכרות במתחם יד חרוצים. מדי ערב ובכל סוף שבוע אנו נקראים לטפל בלפחות שבעה מקרי דקירה או חבלות ,ועוד לפחות חמישה מקרים של הרעלת אלכוהול כשהאנשים ממש מפונים על ידנו במצב של חוסר הכרה. מה שקורה שם זה פשוט נורא". לדברי מנדולה, בנמל תל אביב הנתונים דומים ועומדים על חמישה מקרי דקירה וחמישה מקרי הרעלת אלכוהול בכל סוף שבוע .

"חולדאי הופך את ת"א למודיעין"

כצפוי, היוזמה לסגור את המועדנים עוררה זעם בקרב בעלי המועדונים ורבים מהבליינים. עו"ד אורי פורת, שייצג בין השאר את מועדון ה"ברקפאסט-קלאב" אמר כי "משטרת הרישוי הינה גוף שלמעשה ניזון מעיריית תל אביב". לדבריו, "לעיריית תל אביב ישנה תוכנית מתחמי בילויים, המנוגדת לקיים בשאר הערים בעולם וכוללת יצירת מתחמי בילוי והוצאתם מלב העיר והריסת תרבות מקומות הבילוי השכונתיים".

גם עו"ד יהונתן קלינגר, יועצה המשפטי של מפלגת 'עיר לכולנו', לא מרוצה מהיזומה: "הרעיון של איסור על מכירת אלכוהול בין שעה מסוימת ועוד רק בקיוסקים, בהם האלוכוהול הוא זול יותר הוא בעייתי וההחלטה של חולדאי להתחיל עם הניסוי היא בעייתית עוד יותר". לדבריו, "יד חרוצים הוא מתחם בעייתי כי חולדאי הפך אותו לבעייתי והוציא את כל הברים ממרכז העיר". קלינגר הוסיף כי "אם המטרה היא להפוך את תל אביב לעיר ישנונית ואפרורית כמו מודיעין, חולדאי הולך בדרך הנכונה".

תוכנית מתחמי הבילוי של עיריית תל אביב גררה התנגדות רבה בקרב רבים מתושבי העיר ואף היוותה נושא לדיון במהלך הבחירות המקומיות. המאבק הממושך אף הביא לסגירתם בצווים מנהליים על ידי המשטרה של מועדונים רבים בלב העיר.

כך למשל המועדון המיתולוגי "אלנבי 58", שסימל את ראשית המאבקים בין המבלים לפקידי העירייה, היה למועדון הראשון שנסגר על רקע הוצאת חוקי הרישוי החדשים. מועדון "הברזילי" העתיק לפני שנתיים את מקום מושבו לרחוב הרכב במתחם יד חרוצים, שם אושרה לו פתיחה עד שעות הבוקר. מועדון "הברקפסט קלאב" בשדרות רוטשילד נסגר בשל צפיפות יתר ובעליו פתחו את מועדון "החתול והכלב" במתחם החדש בקרליבך.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "הנהלת העירייה קיימה השבוע דיון בנושא, שם הוחלט להעביר את הנושא לוועדה לרישוי עסקים כדי שתבדוק את ההצעה מקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully