וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני מתרחקת מאולמרט: "לא מחויבת לדבריו"

11.11.2008 / 16:24

יו"ר קדימה דחתה את דבריו של ראש הממשלה, לפיהם יש לחזור לגבולות 67'. "יש מחלוקת בינינו, אני מחויבת רק למצע קדימה"

יו"ר קדימה ציפי לבני משיבה אש לראש הממשלה אהוד אולמרט בעקבות נאומו אתמול בטקס האזכרה ליצחק רבין במליאת הכנסת, שבו הכריז כי הפתרון הוא נסיגה לגבולות 67'. "כיו''ר קדימה, אני מחויבת לא לדבריו של ראש הממשלה היוצא אלא למצע קדימה שאני כתבתי אותו, והוא קובע בדיוק מהם העקרונות שלפיהם ננהל את המשא ומתן. אני מאמינה, שתפקידה של הנהגה הוא קודם כל להגן על האינטרסים הלאומיים של עמה".

לבני יצאה גם נגד יוזמת ההתכנסות החד צדדית של ראש הממשלה, והסבירה כי "העקרונות שלפיהם אני אפעל הם מה שכתוב במצע קדימה. יש מחלוקת ביני לבין ראש הממשלה היוצא. אולמרט דיבר במונחים של התכנסות במהלכים חד צדדיים שבעיני זה טעות כי אי אפשר לזרוק מפתח לצד השני ולקוות לטוב בוודאי לא ביהודה ושומרון".

"קדימה הלכה לציבור עם מצע שאני כתבתי שאומר כי אנחנו צריכים ללכת לתהליך של שתי מדינות לאום, כי זה מייצג את האינטרסים של ישראל והשמירה שלה כמדינה יהודית ודמוקרטית. חלק מהתהליך הזה ידרוש כמובן ויתור. אנחנו רוצים לקיים מדינה בטוחה בארץ ישראל, ומצב זה לא יוכל להתקיים על כל שטחה".

"ביחס לגבולות יש שלושה עקרונות שמנחים אותי: ביטחון, שמירה על גושי ההתיישבות, וכמובן מקומות שיש להם חשיבות לאומית, היסטורית ודתית לעם היהודי, ירושלים בוודאי עומדת בראשם. זה ייפוי הכוח שביקשנו מהציבור, זה ייפוי הכוח שאני הולכת לבקש עכשיו וככה אני מתנהלת", אמרה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully