וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים התעמתו עם אנשי שמאל במסיק זיתים

יהושע בריינר

3.10.2008 / 12:18

עשרות פעילי שמאל וימין הגיעו למסיק במטע של משפחה פלסטינית ליד חברון. אחד המפגינים חשוד שתקף את אשתו של איתמר בן-גביר

יותם רונן

(צילום ועריכה: יותם רונן)

עימותים בין מתנחלים לפעילי שמאל פרצו היום (שישי) במהלך מסיק זיתים של משפחה פלסטינית סמוך לחברון, ליד שכונת גבעת האבות. במקום היו כ-40 אנשי שמאל ומספר דומה של מתנחלים. המתנחלים טוענים כי אחד מפעילי השמאל תקף את אשתו של פעיל הימין איתמר בן גביר, איילה, כשנשאה את בתה בת שבעת החודשים, ובעקבות זאת פרצו העימותים. הרוחות נרגעו לאחר שכוחות משטרה עצרו את פעיל השמאל, שטען כי עשה זאת לאחר שבן-גביר קיללה אותו. המשטרה עיכבה את הפעיל לחקירה.

מטע הזיתים בו התרחש העימות שייך למשפחת ג'אברי מחברון, שעסקה במסיק העונתי. לדברי המתנחלים, שטח מטע הזיתים אינו שייך למשפחה. הבוקר הגיעו למקום עשרות פעילי שמאל על מנת לסייע למשפחה, אולם במקביל הגיעו למקום גם מתנחלים מחברון וקריית ארבע על מנת להפגין. עשרות אנשי כוחות הביטחון איבטחו את המסיק.

אתמול נעצרה ראש מועצת קדומים לשעבר דניאלה וייס בחשד לתקיפת שוטרים במהלך התפרעויות סמוך ליישוב קדומים, במהלכן יידו מתנחלים אבנים לעבר חיילים כשעתיים לאחר פינוי המאחז הבלתי חוקי הסמוך שבות עמי ב'. בנוסף, הוצת באזור מטע זיתים, ככל הנראה בידי מתנחלים. המטע שייך לתושבי הכפר הפלסטיני קדום, הנמצא ליד ההתנחלות. האש התפשטה לכיוון בסיס צבאי אולם כבאים שהוזעקו למקום הצליחו להשתלט על השריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully