וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שליט: ”גלעד מתחנן על חייו”

פנחס וולף

9.6.2008 / 21:10

ארגון בניהולו של ג’ימי קרטר העביר היום מכתב מגלעד שליט לידי משפחתו, שאישרה כי כתב היד זהה לכתב ידו וכי ככל הנראה נכתב לאחרונה

מכתב חדש מגלעד שליט הועבר היום מידי חמאס למשפחת שליט. במכתב מבקש גלעד לפעול לשחרורו במהירות האפשרית. את המכתב העביר "מרכז קרטר", ארגון בניהולו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר. במשפחת שליט סרבו להגיב לתוכן המכתב, אך אישרו כי כתב היד אכן זהה לכתב ידו של גלעד וכי יש בו סימנים המעידים כי הוא נכתב לאחרונה.

לדברי אביו של גלעד, נועם שליט, "במכתב עולה מסר מגלעד שמבקש ומתחנן בכל לשון של בקשה לפעול ולעשות הכל על מנת להביא לשחרורו מהשבי". לדבריו, "זה יותר טוב מכלום, אבל זה לא מרגיע אותנו ולא משנה את העובדה כי גלעד כמעט שנתיים בשבי ולא נראה שיש התקדמות במגעים לשחרורו".

בהודעה שפירסם היום "מרכז קרטר" נכתב, כי "הנשיא קרטר וצוותו ינסו לארגן העברה של מכתב תשובה מההורים בחזרה לגלעד שליט כבר בתקופה הקרובה".

"יש פשעים שלא מצריכים ועדות חקירה"

על אף שקרטר ביקר באזור לפני כחודשיים, המכתב הגיע רק עתה. ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אישר את דבריו של קרטר, לפיהם חמאס יעביר מכתב מגלעד: "מר קרטר ביקש שנאפשר מסיבות הומניטריות להעביר מכתב מהחייל החטוף גלעד שליט למשפחתו".

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי, מתכוון ליזום ערוץ הידברות בין מנהיגים דתיים כדי לקדם שחרורו של גלעד שליט. את ההחלטה קיבל ישי לאחר שנודע כי הועבר מכתב מגלעד להוריו. לדברי ישי, "אולי במקום בו הדיפלומטיה תמה, יתחיל המוסר הדתי לפעול". ישי הוסיף כי "אמנם המכתב חשוב, אך אין בו די. אני רוצה לראות את גלעד בבית ועד אז לא עשינו מספיק".

מ"מטה החברים למען החטופים" נמסר בתגובה למכתב שהעביר גלעד שליט להוריו, כי "יש פשעים שביצע ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט, שלא מצריכים ועדות חקירה, עדויות חסויות וסוללת עורכי דין. שנתיים אחרי חטיפתם של אודי, אלדד וגלעד, ברור כבר ללא ספק כי הפשע הגדול ביותר של אהוד אולמרט הוא אי החזרת החטופים לביתם. אנחנו קוראים לראש הממשלה להודות בכישלונו ולהעביר את הטיפול בסוגית החטופים לגורם בלתי תלוי וחף משיקולים פוליטיים, על מנת שאת המסר הבא מגלעד, יקבלו הוריו פנים אל פנים".

בשנה האחרונה קיבלה משפחת שליט כמה אותות חיים מגלעד. הפעם האחרונה היתה בחודש בפברואר השנה, אז קיבלה ישראל מכתב באמצעות גורם שלישי. ביוני שנה שעברה השמיע חמאס קלטת שבה נשמע קולו של גלעד. החודש ימלאו שנתיים לחטיפת שליט על ידי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully