וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: "ישראל מנהלת מו"מ עם חמאס"

פנחס וולף

19.5.2008 / 17:41

בישיבת סיעת קדימה תקף רמון את הממשלה על המו"מ. "אנו לא נלחמים נגד ארגון טרור, אלא נגד מדינת טרור". אולמרט: "שעת ההכרעה הולכת ומתקרבת"

ממלא מקום ראש הממשלה, חיים רמון, מתח היום (שני) ביקורת בישיבת סיעת קדימה על ניהול המשא ומתן עם חמאס בניגוד להחלטת הממשלה. "החלטנו שנדבר עם חמאס רק אם יקבל את תנאי הקוורטט. אני מקווה מאוד שנקבל את ההכרעה האסטרטגית שלא משלימים עם מדינת חמאס בגבולנו הדרומי", אמר. "צה"ל יידע מה לעשות. האחריות היא על הדרג שלנו. אנחנו לא נלחמים היום נגד ארגון טרור, אלא נגד מדינת טרור".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בישיבה, כי "שעת ההכרעה הולכת ומתקרבת, ישראל לא יכולה להשלים עם מציאות של איום על קבוצה כל כך גדולה של אוכלוסייתה. זה הגיע לשיא דווקא בעת ביקור הנשיא בוש עם אותו ירי של טיל הגראד לעבר אשקלון".

"בשבילי שדרות, אשקלון, ניר עם וכפר עזה דינם אחד, ואנחנו לא יכולים להמשיך ולהשלים עם מציאות שבה תושבנו חיים תחת איום מתמיד. המאמץ שלנו מול הפלסטינים לא ייפסק ואנחנו נמשיך לנהל משא ומתן". אולמרט התייחס גם לפתיחת מושב הקיץ של הכנסת ואמר כי "חשוב שנמשיך לפעול כסיעה מלוכדת שפועלת יחד ומתמודדת עם אתגרי הפעילות הפרלמנטרית, הקואליציה תמיד נאבקת, האופוזיציה תמיד מנסה לאתגר אותה, ואנחנו מספיק מוכנים ומנוסים כדי להתמודד עם אתגרים אלו".

שרת החוץ ציפי לבני אמרה, כי המו"מ לא נותן מענה למצב בעזה. "כל הכלים הצבאיים שעמדו לרשות ישראל אחרי ההתנתקות עדיין קיימים ועומדים על השולחן. אי אפשר לזרוק את המפתח לצד השני ולקוות לטוב, ולכן חשוב לקבוע באמצעות המו"מ את העקרונות הביטחוניים והנכסים הביטחוניים של מדינת ישראל".

השר לבטחון פנים אבי דיכטר התייחס לפעולה הצבאית שעשויה לצאת לפועל בעזה ואמר כי "אנשים מכירים את המציאות שהתקיימה עד מבצע חומת מגן. אחרי הפיגוע במלון "פארק" אי אפשר היה להמשיך. אסור לנו להגיע לאותו מקרה שהטרגדיה תגיע ולא הנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully