וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי ניו יורק המושחתים

שי אילן

22.10.2007 / 18:16

דו"ח של היחידה לחקירות פנימיות מראה עליה משמעותית במקרי השחיתות, עבירות הרכוש והמין של שוטרי התפוח הגדול

שוטרי [[ניו יורק]] מקיימים פחות ופחות את הצו "לשרת ולהגן". הצהובון "ניו יורק פוסט" חשף היום (שני) נתונים מדאיגים ביחס למידת השחיתות של מגני העיר. לידי העיתון הגיע דו"ח של היחידה לחקירות פנימיות במשטרה ולפיו בשנת 2006 הייתה עליה משמעותית בשחיתות השוטרים. מספר המקרים בהם נעצרו שוטרים עלה ב-25 אחוז. מספר השוטרים שנתפסו מעשנים סמים עלה ב-138 אחוז. מספר מעשי התרמית בהם היו מעורבים שוטרים עלה ב-85 אחוז ביחס לשנת 2005.

בסך הכל נפתחו בשנה שעברה 1,057 תיקים פליליים לשוטרים. בחלק ניכר מהם הואשמו השוטרים בגניבת רכוש. גם בסעיף זה יש עליה של כ-8.5 ביחס לשנה הקודמת. שוטר אחד מואשם בכך שגנב כרטיסי אשראי מבתיהם של ארבעה בני אדם שמתו. הוא הגיע לבתים בעקבות קריאות שהתקבלו בקו החירום, לקח את הכרטיסים והשתמש בהם בחנויות לחומרי בניין וכדי למלא דלק במכוניתו.

שוטר אחר שילם 3,000 דולר למחסל כדי שיהרוג את חברתו. במקרה אחר, שוטרים הציעו לאישה סמים תמורת יחסי מין. באותו מקרה השוטרים חשפו גם את זהותו של עמיתם שעבד כשוטר סמוי. מקרים של ניסיון לקבל טובות הנאה מיניות על ידי שוטרים הם ככל הנראה לא נדירים: שוטר נוסף סחט אישה שהייתה מעורבת בגניבת זהות. היא הסכימה לקיים איתו יחסים ובתמורה הוא הבטיח "לדבר עם התובע שיעלים את המקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully