וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: פעילי פתח ניסו להתנקש באולמרט

ניר יהב וספי קרופסקי

21.10.2007 / 9:45

הותר לפרסום: מידע מוקדם שהעביר השב"כ לרשות, מנע את ההתנקשות. זעם בישראל: הפלסטינים שחררו את החשודים, למרות שהודו. ח"כ איתם: אולמרט חייב להתעורר

ראש השב"כ יובל דיסקין דיווח הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, כי חולייה של פעילי פתח תכננה להתנקש בראש הממשלה אהוד אולמרט, ביום בו התקיימה הפגישה בינו לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביריחו.

דיסקין גילה שבזכות מידע שהגיע לשב"כ, סוכלה התכנית. חלק ממתכנני ההתנקשות נעצרו על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים עוד בטרם הפגישה, וישראל עצרה פעילים נוספים.

אולם, לישראל נודע בימים האחרונים כי הפלסטינים שחררו את העצורים למרות שהודו בניסיון ההתנקשות. גורמים מדיניים בישראל הגיבו בזעם לידיעה, ולשכת ראש הממשלה העבירה מחאה חריפה לרשות הפלסטינית. בלשכתו של אבו מאזן סירבו להגיב לידיעה.

בימין התייחסו לדיווח בהיבט המדיני. ח"כ אפי איתם (איחוד לאומי), אמר כי "אולמרט צריך להתעורר מחלום השווא של הפרטנר המתון בדמותו של אבו מאזן". חברו למפלגה, ח"כ צבי הנדל אמר, כי "ראש ממשלה שמוכן לשבת למו"מ עם אבו מאזן ששילח לחופשי מחבלים - ראוי שייבדק על ידי טובי בעלי המקצוע, זה טירוף מוחלט".

יו"ר סיעת מרצ-יחד יוסי ביילין הגיב לקולות שקראו לבטל את השתתפות ישראל בוועידת אנאפוליס, והביע התנגדות להחרמת הפסגה. "אסור שנהיה שבויים בידי אותם גורמים שרוצים שהוועידה תכשל", אמר. ח"כ אבשלום וילן (מרצ) אמר, כי מדובר בתקרית חמורה, אך אסור שתסיט את הממשלה מחיפוש פתרון מדיני. "ארגוני הטרור יעשו כל שביכולתם לטרפד את הועידה באנפוליס, ואני מקווה כי קיצוני הימין הישראלי לא יחברו אליהם בטרפוד המהלך מהקצה השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully