וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריחו וקלקיליה - לשליטה פלסטינית מלאה

יוני מנדל

19.7.2007 / 12:30

לפי הדיווחים, ישראל תעביר את כל הסמכויות בערים הללו לידי הפלסטינים, כחלק מתכנית נסיגה. "3,000 לוחמי אש"ף מירדן יורשו להיכנס"

"ישראל תעביר לפלסטינים את השליטה המלאה על יריחו וקלקיליה בתוך כמה ימים", כך מדווח העיתון אל-קודס אל-ערבי הרואה אור בלונדון. לפי הדיווח, ישראל התחייבה לעשות כן בפגישה האחרונה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, וזאת - במסגרת תכנית לנסיגה מלאה, שתתקיים בהדרגה, מכל ערי הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. המטרה: חזרה למצב של טרום אינתיפאדת אל-אקצה, "חזרה לימים של טרום עליית ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לביקור בהר הבית ב-28 בספטמבר 2000".

לפי הדיווח, ישראל שמרה לעצמה את הזכות להתערב במצב של "פצצות מתקתקות", אבל התחייבה שלא לפעול בערים אלו אלא אם כן יהיה מדובר במצב כזה.

"ישראל התחייבה להסיר מחסומים"

סוכנויות הידיעות הפלסטיניות מדווחת גם הן על הנושא בהרחבה. לפי הדיווחים ב"מען" הנסיגה הישראלית "תתבצע בוודאות עד סוף החודש". גורמים פלסטינים בכירים אמרו באותו הנושא, כי "ישראל כבר אישרה בפני הפלסטינים את תכנית הנסיגה ואישרה לבצע הקלות משמעותיות בתנועת פלסטינים בגדה, לרבות הסרת מחסומים שתתקיים בתוך מספר ימים".

לפי הדיווח של מקורות ביטחוניים מצרים "ישראל אף התחייבה לאשר את כניסתם של 3,000 לוחמים מצבא אש"ף המתאמנים בירדן (כוח בדר – י"מ) יחד עם כל חימושם הצבאי". האישור לכך התקבל אחרי מתן ברכתו של עבדאללה מלך ירדן. בנוסף לכך דורשים הפלסטינים את חזרתם של 5,000 לוחמים נוספים, הנמצאים בלבנון, תוניס, אלג'יריה ומדינות נוספות, כחלק מהצעדים בוני האמון בין ישראל לרשות וכצעד שעשוי לחזק משמעותית את מעמדו וכוחו של אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully