וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: ישראל נערכת לעימות עם חמאס

19.7.2007 / 12:40

לדבריו, מאז ההתנתקות עשה חמאס קפיצת מדרגה בעוצמתו הצבאית. "אם ההתעצמות תמשך, נמצא את עצמנו מול צבא של מדינת אויב"

קצין בכיר אמר היום כי ישראל נמצאת "במסלול התנגשות" עם חמאס, וכי הצבא נערך לכך. הוא הוסיף כי רק ישראל יכולה לרסן כרגע את חמאס. הקצין הבכיר העריך גם כי חמאס קרוב להשגת טילי קטיושה, שהטווח שלהם גדול בהרבה מטילי הקסאם.

הקצין הוסיף, כי מאז ההתנתקות עשה חמאס קפיצת מדרגה של שנות דור בעוצמתו הצבאית והארגונית ברצועת עזה. לדבריו, לאחר תפיסת השלטון בעזה יש היום לחמאס צבא מאורגן של 13 אלף לוחמים, הפרוסים בארבע חטיבות מרחביות. הוא אמר עוד כי אם מגמת ההתעצמות של חמאס תמשך, נמצא את עצמנו תוך זמן לא רב מול צבא של מדינת אויב, שמקבל תמיכה מאירן ומצוייד בטילים נגד טנקים, טילים נגד מטוסים וקטיושות בסגנון חיזבאללה שמאיימות על אזור הדרום.

בגלי צה"ל דווח, כי לדברי הקצין הבכיר למרות שצה"ל יוצא לעשרות מבצעים קטנים ברצועה, לא מטפלים כעת בבעיות היסוד של ההתעצמות הצבאית של חמאס, "התמודדות שאף אחד, לא המצרים, לא האמריקאים ולא כוח רב לאומי יוכלו לעשותה, והיא עומדת לפתחה של ישראל".

הוא הבהיר כי צה"ל ערוך לתרחיש כזה, שאומנם יש לו מחירים ברורים, אך זה חלון הזדמנוית שאינו בלתי מוגבל. "יש שעת רצון כי העולם לא התרגל לחמאס, ולארגון אין עדיין את כל היכולות", אמר הקצין הבכיר. לדבריו, השקט היחסי בתקופה האחרונה נובע מכך שחמאס עסוק בביסוס כוחו הפנימי, אך ההתחמשות הצבאית שלו נמשכת בקצב מדאיג, בעיקר בזכות כמות עצומה של הברחות נשק מתחת לציר פילדלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully