וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: מדינה לא יכולה למגן עצמה לדעת

29.6.2007 / 13:04

רה"מ אמר בנאומו בכנס קיסריה, כי המדינה לא תוכל לתת מיגון מקסימלי ליישובי עוטף עזה. "מי שבוחר לגור בישראל לוקח על עצמו סיכון"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר כי אין בכוונתו להעניק מיגון מקסימלי לכל תושבי יישובי עוטף עזה. "מדינה לא יכולה למגן את עצמה לדעת, כי אין לכך גבול". אולמרט אמר את הדברים אמש בכינוס קיסריה. לטענתו יהיה זה צעד לא אפקטיבי "בדיוק כמו ההיענות לדרישה לפתור את בעית הקסאמים בשדרות באמצעות מחיקת בית חאנון ויישובים נוספים ברצועה מעל פני האדמה".

הוא פנה לתושבים ואמר: "איננו יכולים בטווח הזמן הקצר לספק לכם את כל הביטחון האישי שהיינו רוצים לתת לכם, כי מיגון שכזה יגזול משאבים יקרים הדרושים לצורכי ביטחון חיוניים אחרים". אולמרט פנה גם לכלי התקשורת וביקש מהם "לא לעודד ולו בשתיקה, תביעות מצד תושבים ששום ממשלה נורמלית אינה יכולה לקבל". לדבריו, "החיים במדינת ישראל כרוכים בסיכון ביטחוני מסוים, ומי שבוחר לחיות במדינת היהודים, לוקח על עצמו סיכון זה", אך עם זאת הוסיף: "הסיכון בישראל נמוך מזה שמאיים על יהודים במקומות אחרים בעולם".

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, התייחס היום לדבריו של ראש הממשלה. לדבריו, "אולמרט, לא מצא פתרון לקסאמים ואני תובע ממנו לשמור על חיי אזרחי המדינה ולא להונות אותם על ידי גרירת רגליים".

"נשמור על האינטרסים"

בהתייחסו לשלושת החיילים החטופים, אמר ראש הממשלה: "נאזן בין הרצון להביא לשחרורם המהיר של גלעד, אודי ואלדד, לבין הצורך לשמור על האינטרסים החיוניים של ישראל". הוא התייחס גם לקלטת של גלעד שליט שהפיץ החמאס: "הטרור מבקש להכניע את ישראל באמצעות פגיעה באזרחים חפים מפשע, תוך ניצול רגישותה לחיי תושביה. רגישות זו מנוצלת גם באמצעות חטיפה של חיילינו, ניהול משא ומתן לגבי קבלת מידע על מצבם ושחרור קטעי קלטות מוכתבים מראש".

אולמרט לא התייחס בנאומו לעסקת הטיעון שחתמה אתמול הפרקליטות עם נשיא המדינה, משה קצב. בתוך כך, קבוצת פעילים חברתיים הפגינה אתמול בכניסה למלון בו נערך הכנס. נרשמו עימותים בודדים בין המפגינים לבין כוח המשטרה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully