וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשארה: אחד המבקרים החריפים של ישראל

נעה נבט

9.4.2007 / 0:03

יו"ר סיעת בל"ד משך תשומת לב רבה בשנים האחרונות, בעקבות עמדותיו הקיצוניות והביקורת הקשה שהטיח בישראל

יו"ר סיעת בל"ד ח"כ [[עזמי בשארה]], יליד 1956 (נצרת), הוא אחד ממבקריה החריפים ביותר של מדינת ישראל שמכהן כיום בכנסת. במהלך שנות פעילותו במשכן הוא עורר לא מעט סערות, רובן על רקע יחסו למדינה וביקוריו התכופיים בסוריה ולבנון. לצד עיסוקיו הפוליטיים, בשארה הוא בעל תואר דוקטורט בפילוסופיה, חוקר, מרצה ופובליציסט.

לכנסת הוא נבחר לראשונה ב-1996, מטעם הסיעה המאוחדת חד"ש-בל"ד. סיעת בל"ד, בראשה הוא עומד מאז הקמתה ועד היום, שואפת להפוך את ישראל ל"מדינת כל אזרחיה" – הרואה את כל האזרחים כשווים, ללא קשר ללאום או לדת.

בשנים האחרונות יצא בשארה בשורה של התבטאויות בגנותה של ישראל, ואף הביע תמיכה בטרור נגדה. בשנת 2000 השתתף באזכרה לנשיא סוריה חאפז אסד, ונאם לצדו של מזכ"ל חיזבאללה, [[חסן נסראללה]]. בנאומו קרא להמשיך בהתנגדות הכוחנית לישראל.

ועדת הבחירות פסלה את מועמדותו לכנסת ה-16, אך בית המשפט העליון אישר לו להתמודד. במהלך חברותו בכנסת המשיך לבקר בסוריה ובלבנון, חרף האיסור לבקר בארץ אויב. חסינותו הוסרה בשל כך ב-2001, והוגש נגדו כתב אישום.

נועד עם הנשיא אסד בדמשק

במהלך [[מלחמת לבנון השנייה]] הוא כינה את שר הביטחון [[עמיר פרץ]] "רוצח" בשל אחריותו למלחמה ול"מעשי הטבח" כהגדרתו באוכלוסייה האזרחית. בראיון שהעניק לבטאון בל"ד הוא איחל לנסראללה "חיים ארוכים ותרומות נוספות".

לאחר המלחמה, בספטמבר 2006, יצא בשארה לסוריה וללבנון. הוא נפגש עם הנשיא אסד וראש ממשלת לבנון [[פואד סניורה]].
בשארה נועד עם הנשיא [[בשאר אסד]] ועם שר החוץ פארוק א-שרע, והביע את תמיכתו בסוריה, ובמאבקה לשחרור "האדמות הערביות הכבושות".

בלבנון קרא בשארה לאזרחים לבנות את המדינה לטובת האומה הערבית ואף אמר "נצחונכם זקף את ראש האומה". עם חזרתו לארץ נחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל).

קילל את ח"כ גלעד ארדן

בחודש דצמבר האחרון עלה שמו של בשארה שוב לכותרות, כאשר במהלך דיון סוער בוועדת החוקה של הכנסת קרא לעבר ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), "לך תזדיין אתה, יא חתיכת זבל". הוועדה דנה בהצעת חוק לפיה תופסק כהונת חבר הכנסת התומך או מזדהה עם ארגון טרור.

בחודש שעבר עתר ארגון "שורת הדין" נגד בשארה, בטענה כי איבד את אזרחותו לאחר שביקר בסוריה ולבנון, ואינו יכול לכהן יותר כחבר כנסת. בעתירה נטען כי על פי חוק האזרחות, כל אזרח ישראלי המבקר במדינת אויב מאבד אוטומטית את אזרחותו מרגע יציאתו את ישראל.

לבשארה יש מערכת יחסים סבוכה עם העיתון "א-סינארה", שפרסם את דבר התפטרותו הצפויה. במאי שעבר, נעצר מזכיר סניף בל"ד בכפר עראבה, בחשד להצתת רכב חלוקת עיתונים של השבועון.

הרכב הוצת במערכת הבחירות האחרונה, לאחר שבעיתון התפרסם ראיון עם סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אל-חלים חדאם. בראיון רמז חדאם לקשרים בין בשארה לגורמי מודיעין בישראל. המשטרה חשדה, שהצתת הרכב באה כנקמה על פרסום אותו ראיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully