וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העריק האירני נחקר בגרמניה

שי אילן

11.3.2007 / 12:01

ה"סאנדיי טיימס": הגנרל עסכרי העביר מידע למערב מאז 2003. ערק כשעמד להיחשף במבצע נועז דרך סוריה

הגנרל האירני עלי ריזה עסכרי ברח עם כל משפחתו לטורקיה דרך סוריה במבצע נועז, כך דווח היום השבועון הבריטי "סנדיי טיימס". הבריחה תוכננה זמן רב משום שעל עסכרי היה להוציא מן המדינה את שלושת ילדיו ואת משפחותיהם. כשהגיע לאיסטנבול, טוען העיתון, נכנס ככל הנראה המוסד לתמונה והחביא אותו. כעת הוא נמצא בבסיס של נאט"ו בגרמניה ועובר תחקור. היעד הסופי של עסכרי ושל משפחתו עדין לא ידוע.

לדברי גורמים אירניים, עסכרי גויס כבר בשנת 2003, בעת נסיעת עסקים. בישראל טענו גורמים ביטחוניים שישראל עוקבת אחרי פעילותו של עסכרי מאז שנות השמונים, כאשר היה מפקד משמרות המהפכה בלבנון. בשנת 1997 הוא התמנה כסגן שר ההגנה והיה ממונה על החקירות הפנימיות. הוא שירת תחת הנשיא הקודם חתאמי, אבל כשעלה אחמדינג'ד לשלטון, הוא נדחק החוצה. יחסיו עם הנשיא הנוכחי היו גרועים מאז ומתמיד.

המקורות הישראלים כינו את עסכרי "מכרה זהב של מידע מודיעיני". עסכרי לקח איתו למערב מסמכים על הקשר של השלטון האירני עם חיזבאללה, הג'יהד האיסלמי וגורמים שיעים בעירק.

ההחלטה לערוק התקבלה לאחר שהמודיעין האירני החל לחשוד שעסכרי הוא חפרפרת. הוא הגיע לדמשק ב-7 בפברואר ואחרי שהובטח לו שמשפחתו בטוחה, טס לאיסטנבול. הוא קיבל דרכון חדש ועזב את טורקיה במכונית. מאז נעלם השמועות אמרו שהוא נמצא בארצות הברית, בנורווגיה וכעת, כאמור, בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully