וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'אדלה - השר הערבי הראשון בישראל

11.1.2007 / 1:01

פרץ ימנה את מג'אדלה לשר המדע, התרבות והספורט. פרץ: זה מהלך היסטורי. גורמים במערכת הפוליטית: מהלך שנועד לשפר את מעמד פרץ

ח"כ [[ראלב מג'אדלה]] ימונה לשר הערבי הראשון בישראל, כך החליט שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ. מג'אדלה יאייש את תיק המדע, התרבות והספורט שהתפנה לאחר התפטרותו של [[אופיר פינס]] מהממשלה. פינס, כזכור, התפטר לפני כחודשיים על רקע צירופה של ישראל ביתנו לקואליציה.

עמיר פרץ אמר, כי מדובר ב"מהלך היסטורי אשר ישפר את מערכת היחסים בין קבוצות האוכלוסיה בישראל". בגלי צה"ל דווח, כי במערכת הפוליטית מעריכים שהמהלך נועד לשפר את מעמדו של פרץ במגזר הערבי לקראת הבחירות המפלגת העבודה.

בממשלת ישראל לא כיהן מעולם שר ערבי. [[נואף מסאלחה]] מילא תפקיד סגן שר והוא היה עד היום הערבי הבכיר ביותר בתולדות הממשלה. בעבר כיהן בממשלה השר הדרוזי [[סאלח טריף]].

מג'אדלה אמר בתגובה להצעתו של פרץ כי "שר ערבי מוסלמי ראשון בממשלת ישראל, המייצג למעלה ממיליון ערבים, זהו הישג לשוויון ולשלום הפנימי במדינת ישראל. כשר אמשיך ביתר שאת בפעילות שלי שהחלה כח"כ וכיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, למען עוד כבישים, עוד תשתיות של ביוב, עוד בתי ספר, עוד גני ילדים ותנאים טובים יותר למען הציבור הערבי המקופח שנים רבות".

מג'אדלה הוא תושב באקה אל-גרביה, בן 54 וזו הכנסת השניה בה הוא חבר מטעם מפלגת העבודה. לפני כהונתו כח"כ מילא תפקידים שונים בהסתדרות. מוקדם יותר השבוע, הביע ח"כ מג'אדלה תמיכה בתוכניתו המדינית של פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully