וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בניעלין: המג"ד הורשע בעבירות חמורות

15.7.2010 / 9:53

סא"ל עמרי בורברג הורשע בניסיון לאיומים בתקרית בה נורה כדור גומי מטווח קצר לעבר פלסטיני כפות בניעלין. בנוסף, הוא והחייל היורה הורשעו בהתנהגות שאינה הולמת

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בצלם)

סא"ל עמרי בורברג, מג"ד השריון שנתן את ההוראה לירות במפגין הכפות בניעלין לפני כשנתיים הורשע הבוקר (חמישי) בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב באיומים. החייל ליאונרדו קוריאה שירה במפגין, הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק, ושניהם הורשעו בהתנהגות שאינה הולמת. כתב אישום מתוקן נגד השניים הוגש בחודש ספטמבר האחרון לאחר שבמקור שניהם הואשמו בסעיף התנהגות בלתי הולמת בלבד.

בפסק הדין נכתב כי המג"ד ביקש לגרום לאשרף לחשוב שחייל צה"ל ירה בו. "זוהי פגיעה קשה בערכי כבוד האדם, בטוהר הנשק ובערכי צה"ל", נכתב. "הנאשם אף החטיא את פקודו בכך שגרם לו לירות אל עבר עציר כפות שעיניו מכוסות". השופטים שהרשיעו את השניים פה אחד, הדגישו כי הלחימה איננה תירוץ להכשרת פעולה פלילית. "מעשיו של המג"ד לא נעשו במהלך הפגנה אלא באזור בו היתה שליטה ישראלית מלאה והאיום בירי לא נעשה במהלך לחימה או פעולת שיטור".

מארגון "בצלם" נמסר בתגובה להרשעה כי החלטת בית הדין שולחת מסר חשוב לחיילים ולקצינים, כי גופם וכבודם של עצירים פלסטינים אינו הפקר. "ההחלטה מאששת את המסר ששלח בג"ץ, לפי סעיף האישום הקודם, התנהגות שאינה הולמת היה בלתי הולם בעליל", נמסר.

אירוע הירי התרחש לפני כשנתיים במהלך הפגנה נגד עוצר שהוטל על הכפר נעלין הסמוך לרמאללה. במהלך ההפגנה נעצר אבו רחמה, בן ה-27 ונילקח לג'יפ צבאי. בזמן שהיה כפות ועיניו מכוסות ירה בו קוריאה כדור גומי ופצע את אבו רחמה ברגלו.

לאחר חשיפת קלטת שתיעדה את האירוע על ידי ארגון "בצלם" הגישו מספר ארגוני זכויות אדם עתירה נגד סעיפי האישום המקוריים ובג"ץ קיבל עמדה זו והורה לפרקליט הצבאי הראשי להחמיר את האישומים כנגד השניים. השופטים קבעו פה אחד, כי החלטת הפצ"ר להעמיד לדין את המג"ד באישום של "התנהגות שאינה הולמת" היא "בלתי סבירה בעליל" ודינה להתבטל מחמת חוסר סבירות קיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully