וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעקץ מדבורה, נפל והוכש על ידי נחש

קובי מנדל

5.5.2009 / 16:08

ביש מזל שכזה לא זוכרים בבית החולים בנהריה כבר זמן רב. צעיר בן 23 מכפר מכר נפצע קשה לאחר שהוכש ע"י נחש צפע ודבורה

צעיר בן 23, תושב הכפר מכר, הובהל היום (שלישי) לבית החולים בנהריה, כשהוא במצב קשה, עקב הכשת נחש צפע ועקיצת דבורה. הצעיר שנעקץ והוכש בעת שעסק בעבודות גינון בגנים הבאהים סיפר, כי לפתע חש עקיצה כואבת בידו. בעודו עסוק בטיפול ביד הכואבת והמתנפחת, הוא הוכש ברגלו על ידי נחש צפע. הצעיר הובהל על ידי חבריו לעבודה לחדר המיון כשהוא סובל מהקאות, סחרחורת וחולשה כללית.

הצעיר טופל בחדר טראומה, שם קיבל טיפול שכלל מתן נסיוב אנטי-סרום ואנטי-צפע. מצבו מוגדר קשה והוא מטופל ונמצא תחת השגחה במחלקה לטיפול נמרץ כללי.

זהו המקרה השני ביממה האחרונה של הכשת נחש. אמש הגיע לבית החולים ילד בן שש מהכפר שיח-דנון, שהוכש על ידי נחש, בעת ששיחק בחצר ביתו. הוא קיבל טיפול ראשוני בחדר המיון, כולל מתן נסיוב אנטי-סרום, ומשם הועבר להמשך אשפוז והשגחה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים.

"ידוע שבתקופת האביב מתרחשת פעילות ערה של נחשים המתעוררים מתרדמת החורף שלהם", מסביר ד"ר אריה איזנמן, אחראי האגף הפנימי בחדר המיון בבית החולים נהריה, "מדובר בעונה מסוכנת שכן בזמן זה, יש לנחשים ריכוז ארס גבוה מאוד. הם תרים אחר מזון ובמקביל מתחילה אצלם עונת החיזור. בתקופה זו הם מאוד ערניים לסביבה, ומגיבים בתוקפנות לכל פעולה שנראית להם כאיום".

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום, מציין כי במקרה של הכשה יש לנהוג על פי הכללים הבאים: יש להרגיע את הנפגע. אי שקט גורם להתפשטות הארס בגוף. אחר כך יש לקבע את האזור המוכש ולקרר את המקום. ד"ר ברהום מדגיש כי אסור בשום פנים ואופן לנסות לשאוב את הארס מהגוף בכל דרך שהיא או לנסות ולחתוך את אזור ההכשה. בנוסף, יש לתת לנפגע לשתות נוזלים כדי להימנע מהתייבשות. על הנעקץ להימנע מאכילה. בכל מקרה של עקיצה יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully