וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: לרוב אנחנו לא מתכוונים לפגוע באזרחים

בראיון לאתר "יאהו" טען בכיר חמאס כי ארגונו מכוון לתקוף מטרות צבאיות, אך ציין: "אין לנו נשק מדויק כמו לאויב". משעל שחמאס רצח את שלושת הנערים, והסתייג: אני לא ידעתי

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בדוחה בירת קטאר. דצמבר 2012. רויטרס
חאלד משעל בבית מלון בדוחה, בירת קטאר/רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מודה לראשונה כי אנשי הארגון רצחו את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. דבריו מגיעים אחרי שביום רביעי, הודה בכיר חמאס סאלח אל-ערורי כי הזרוע הצבאית של הארגון אחראית לפיגוע.

מנהיג חמאס התראיין אמש (שישי) ממושבו בקטאר לעיתונאי מייקל איזקוף מהאתר "יאהו". לדברי משעל, חוטפי הנערים ורוצחיהם אמנם נמנו על חמאס, אך ההנהגה הפוליטית של הארגון, לטענתו, לא הייתה שותפה בסוד הפעולה וכלל לא ידעה עליה. "לא היינו מודעים לכך מראש", הדגיש משעל. "גילינו על הפעולה רק אחר כך, מההודאות שנמסרו לחוקרים בישראל". עם זאת, אמר משעל כי הרצח היה "מעשה לגיטימי נגד הכיבוש הלא-חוקי".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
צה"ל הרס את בתי האחראים לחטיפה ורצח שלושת הנערים
הפצמ”ר שהרג את דניאל בן ה-4 לא שוגר ממבנה אונר”א
חייל חזר מגבול עזה, ונפצע אנוש מרקטה ליד הבית

רגעיו האחרונים של העיתונאי האמריקני שהוצא להורג על ידי דאעש. רויטרס
העיתונאי ג'יימס פולי לפני הוצאתו להורג בידי איש דאעש./רויטרס

בחלק אחר בראיון, משעל דחה את ההשוואה שעושים בישראל בין חמאס לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ההשוואה גברה ביממה האחרונה בשל טענות לדמיון בין הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, לבין הוצאתם להורג בעזה של החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

"זו הזדמנות עבורי לומר שאנחנו מתנגדים לרצח של כל אזרח וכל עיתונאי", אמר משעל. ואולם, הוא גם סייג ואמר כי "השאלה היא מי הורג את האזרחים", והאשים את ישראל בהרג יותר מ-15 עיתונאים במהלך מבצע "צוק איתן".

משעל אמר כי ההשוואה שעושה רה"מ בנימין נתניהו בין חמאס לדאעש היא "שקר שנועד להתל בציבור האמריקני". לדבריו, "אנחנו לא קבוצה דתית ואלימה. דאעש הם תופעה שונה לחלוטין, ואילו אנו נלחמים נגד התוקפנות בארץ שלנו".

מנהיג חמאס אמר כי "אנחנו לא מכוונים לפגיעה באזרחים, ואנחנו מנסים, ברוב הזמן, לפגוע בבסיסים צבאיים. אך אנו מודים בבעיה - אין לנו נשק מתוחכם כמו זה שיש לאויב, ולכן קשה לכוון". משעל אמר כי "אני מבטיח שננסה להזהיר אנשים בעתיד. כבר נתנו אזהרות לאזרחי ישראל, ואני מבטיח שאם נשיג נשק מתוחכם יותר, נכוון רק לעבר מטרות צבאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully