וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמנע פיגוע גדול": נעצרו פלסטינים עם מטענים ואקדח בשומרון

שני פלסטינים ניסו לירות באנשי מג"ב בצומת תפוח, אך הם נוטרלו על ידי לוחם ולוחמת. ברשותם נמצאו 3 מטענים וסכינים. "ניצלו חיי אדם". בירושלים נפצעו נערות מיידוי אבנים בדרך לכותל

צילום: חטיבת דובר המשטרה

סוכל פיגוע: שני פלסטינים תושבי שכם נעצרו אחר הצהריים (חמישי) על ידי כוחות הביטחון במחסום שליד צומת תפוח - כשברשותם שלושה מטעני חבלה, אקדח מאולתר וכמה סכינים.

השניים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, עוררו את חשדם של לוחמי מג"ב המוצבים במקום - והם נקראו לעצור. מיד לאחר מכן, אחד המחבלים שלף אקדח וכיוון אותו לעבר הלוחמים, אולם בזכות פעולה נחושה של הכוחות, הם נעצרו. בבדיקה של בכליהם התגלו אמצעי הלחימה הנוספים. הם הועברו להמשך טיפול שירות הביטחון הכללי. בעקבות האירוע נסגר הציר לתנועה לזמן מה, אולם הוא נפתח כעבור זמן קצר.

"הצעירים הפלסטינים הגיעו לתחנת האוטובוס הנמצאת סמוך למחסום תפוח מכיוון שכם", שחזר את האירוע מפקד צוות המחסום, סמ"ר אלמוג אוחנה. "העברתי דיווח לזוג לוחמים נוסף שמוצב סמוך לתחנה - ואלה הגיעו אליהם על מנת לבדוק אותם". לדבריו, הם טענו בפני הלוחמים שהם בדרכם לרמאללה, אולם מיד לאחר מכן "אחד החשודים ניסה לשלוף אקדח לעבר הלוחמים".

ידיעות נוספות בוואלה! חדשות
חשש ממהומות בחג הכפול; המשטרה: "נגלה אפס סובלנות"
הימ"מ ניצח את סיירת מטכ"ל: יטפל באירועי טרור גדולים
אנשי דאעש בזזו את הכפר - החיילים הטורקים התעלמו

פלסטינים נתפסו עם מטענים באזור חווארה בדרכם לצומת תפוח. אוקטובר 2014. חטיבת דובר המשטרה
המטענים, הסכינים והאקדח המאולתר/חטיבת דובר המשטרה

לפי העדות, הלוחמת דרכה לעבר החשוד את הנשק האישי שלה, בזמן שלוחם שהיה עמה הצליח לסלק את האקדח מידו של המחבל. בתיק הגב שנשא אחד מהם - זיהו הלוחמים חוטים, והבינו שמדובר במטען. הם בודדו את הזירה, הרחיקו אזרחים שהיו בתחנה והזעיקו חבלנים שפעלו לנטרל את שלושת המטענים שנמצאו.

רב-פקד אסי יונה, מפקד פלוגת מג"ב המאיישת את מחסום תפוח שיבח את הכוחות: "במקרה הזה, כמו גם במקרים האחרים, הלוחמים פעלו כפי שמצופה מהם. בזכות ערנותם, מקצועיותם והפעולה האמיצה ברוח החתירה למגע ייתכן ונמנע פיגוע גדול וניצלו חיי אדם".

בשנה האחרונה היו מספר ניסיונות פיגוע בצומת תפוח. בחודש מאי האחרון עצרו לוחמי מג"ב מחבל שנשא על גופו חגורת נפץ המורכבת ממטעני צינור. מספר ימים אחרי אותו אירוע, הגיע למחסום מחבל ופתח באש לעבר הלוחמים - אולם הוא נוטרל על ידי לוחמי מג"ב וצה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

במקביל לאירוע הזה בגדה, נרשם אירוע לאומני נוסף - הפעם בבירה. שתי נערות בנות 16 ו-17 נפצעו בצהריים באורח קל מיידוי אבנים לעבר הרכב שבו נסעו בשכונת א-טור שבירושלים בדרכן לכותל. צוות מד"א פינה את הנערות לבית החולים שערי צדק בעיר. נערה נוספת שהייתה עמן ברכב לא נפגעה.

"היו הרבה פקקים בעיר, ולכן נסענו בדרך החלופית הזאת", סיפרה אחת מהנערות לוואלה! חדשות. "מהר מאוד היו סביבנו הרבה ילדים. פתאום שמענו פגיעה חזקה מאוד מאחור, כתוצאה מבלוק ענק שזרקו עלינו. מיד אחרי זה שמענו בום נוסף ועוד אחד והתמלאנו ברסיסי זכוכיות. הנהגת החלה לנסוע משם - הורדנו את הראש והתפללנו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com
לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

האזור שבו נתפסו החשודים

אבנים יודו לעבר רכב ישראלי בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים, 2 באוקטובר 2014. אלפסי מורד,
הרכב שניזוק בירושלים/אלפסי מורד
אבנים יודו לעבר רכב ישראלי בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים, 2 באוקטובר 2014. אלפסי מורד,
אבנים יודו לעבר רכב ישראלי בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים, 2 באוקטובר 2014/אלפסי מורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully