וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטאר איימה לגרש את משעל אם חמאס יסכים להפוגה"

על פי בכיר בפתח, באמירות התנגדו ליוזמה המצרית והזהירו את ראש הלשכה המדינית כי הוא יסולק משטחה אם יסכים לה. בנוסף, נודע כי חמאס ביקש להזמין את שר החוץ הקטארי לקהיר

חאלד משעל - ראש הלשכה המדינית של חמאס. דוחה, קטאר, 23 ביולי 2014. AP
קטאר איימה לסלקו? משעל/AP

בכיר בפתח אמר היום (רביעי) לעיתון "אל-חיאת" שמושבו בלבנון כי קטאר איימה לאחרונה על ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי הוא יגורש משטחה במידה ויסכים חמאס ליוזמה המצרית במתכונתה הנוכחית.

הבכיר הוסיף כי חמאס ביקש ממצרים שלקטאר יהיה תפקיד בסיום המשבר בעזה, על ידי כך שתזמין לקהיר את שר החוץ או ראש המודיעין הקטארי. לדבריו, מצרים סירבה לכך בתוקף, כל עוד לא תתנצל קטאר רשמית על מדיניותה כלפי מצרים מאז הדחתו של הנשיא מורסי.

ראש המשלחת הפלסטינית למשא ומתן במצרים, עזאם אל-אחמד, אמר הלילה בעקבות התחדשות הלחימה כי ישראל היא האשמה בהסלמה. "התהדייה נהרסה לפני כמה שעות בגלל עזיבת המשלחת הישראלית", אמר בהצהרה מקהיר, שם התנהלו המגעים העקיפים. "מה שמעיד על כך שנתניהו הודיע להם לעזוב". לדבריו, "ישראל הכריזה על קריסת המשא ומתן, אולם אנחנו עדיין מדברים עם המתווך המצרי". הוא שב על דבריו שוב ואמר: "התהדיה נהרסה וישראל אחראית לכך".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
"אשתו ובתו של דף נהרגו בניסיון ישראלי לחסלו”
תגבור כוחות בדרום הרצועה: ’נתקוף בלי קשר לירי'
עקב הירי: פיקוד העורף עדכן את ההנחיות לציבור

גורמים מדיניים מסרו אמש כי בתגובה לירי הרקטות לעבר באר שבע ונתיבות שהפר את הפסקת האש, הנחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון את צה"ל לשוב ולתקוף מטרות טרור ברצועת עזה. חיל האוויר תקף בשדה התעופה ההרוס ברצועה דקות לאחר מכן, שלדברי דובר צה"ל משמש כאתר שיגורים. הפלסטינים דיווחו כי שני ילדים נפצעו בהפצצות ושאלפי פלסטינים נמלטו מבתיהם במזרח עזה מחשש להתקפות ישראליות. כמו כן, דיווחו הפלסטינים על הפצצות במרכז הרצועה ובג'באליה ועל ירי ארטילרי בדיר אל-בלח. במקביל, הורו נתניהו ויעלון להשיב את המשלחת לשיחות בקהיר לשוב לישראל.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר מוקדם יותר בתגובה לירי: "כשרוצים לנצח ארגון טרור, מכריעים אותו. כשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור, מקבלים יותר טרור. חמאס חושב שירי טילים עוזר להישגים במו"מ, ולכן הוא יורה על ישראל גם בהפסקת אש. טילים הם לא טעות מבחינתו, זאת שיטה". לדבריו, "רק תגובה חריפה, כמו שמגיבה מדינה ריבונית על ירי טילים לשטחה תוכל לעצור את ההידרדרות. במוקדם או במאוחר ישראל תצטרך להכריע את חמאס, אין דרך לחמוק מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully