וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש הומניטרית ל-72 שעות נכנסה לתוקף

ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש הומניטרית ללא תנאים. כמו כן, סוכם כי "הכוחות הקרקעיים יישארו במקומם". שני הצדדים אישרו את הסכמתם להיפגש בקהיר לדון במתווה להפסקת אש ארוכת טווח

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

שידור ישיר מגבול רצועת עזה

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

- בשעה 8:00 החלה הפסקת אש הומניטרית למשך 72 שעות
- כשעתיים מכניסת הפסקת האש לתוקף: אזעקה באשכול
- גורמים ישראלים: הטיפול במנהרות יתאפשר במהלך הפסקת האש
- נציגים ישראלים, פלסטינים ואמריקנים צפויים להגיע בסוף השבוע לקהיר
- חמישה חיילים נהרגו אמש בנפילת פצצת מרגמה בסמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול

הפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה למשך 72 שעות נכנסה הבוקר (שישי) בשעה 8:00 לתוקפה. כשעתיים לאחר מכן, באזור השעה 10:00 נשמעה אזעקה במועצה האזורית אשכול. אמש הודיעו מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ושר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש הומניטרית בעזה "ללא תנאים". בהצהרה משותפת של השניים נמסר כי "הכוחות על הקרקע יישארו במקומם" במהלך הפסקת האש, כלומר הכוחות הישראלים לא ייסוגו מהרצועה בשלב זה. גורמים ישראליים אמרו כי עובדה זו תאפשר את המשך הטיפול במנהרות.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
מתן גוטליב נטמן: "לקחו את הפרח של חיינו"
הלוחמים פטורים מצום תשעה באב
גם הפרות מפחדות מהאזעקות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נמשכים המגעים להפסקת אש: "חייבים לעצור את הלחימה". רויטרס
"אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק". קרי ובאן/רויטרס

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אישר לרשת בי-בי-סי כי הארגון אכן הסכים להפסקת האש, כך גם גורם במשרד ראש הממשלה. מיד לאחר פרסום ההצהרה, מטח רקטות נורה מרצועת עזה לעבר יישובי השפלה. רקטה אחת יורטה סמוך לרמלה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק עד שהפסקת האש ההומניטרית תחל, ולציית באופן מלא להתחייבויותיהם בזמן הפסקת האש", אמרו קרי ובאן. "הפסקת אש זו תיתן לאזרחים את ההפוגה הקריטית מאלימות לה הם זקוקים". השניים ציינו כי במשך אותן 72 שעות יקבלו האזרחים בעזה סיוע הומניטרי דחוף, פצועים יטופלו, מלאי המזון יחודש ומשפחות יוכלו לקבור את מתיהם. כמו כן, תשתיות המים והאנרגיה ברצועה יטופלו בשעות אלו.

קרי הוסיף כי שר החוץ המצרי יזמין את נציגי הצדדים להשתתף בשיחות "רציניות" בקהיר וכי ארה"ב מתכננת לשלוח משלחת מצומצמת לשיחות. "זוהי הפוגה שיש בה הזדמנות", אמר קרי לכתבים. "חשוב שיעשו מאמצים למציאת מכנה משותף". בהצהרה מטעם הבית הלבן נמסר: "אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק עד שהפסקת אש הומניטרית תחל". בוושינגטון הביעו תקווה שהשיחות בין הצדדים יחלו "מיד" בקהיר וישיגו הפסקת אש ארוכת טווח.

טנק צה"ל בגבול צפון רצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
גבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן, שתכלול נציגים משלל הפלגים הפלסטינים, בהם חמאס, פתח והג'יהאד האסלאמי, צפויה ככל הנראה להגיע לקהיר ביום שבת. מטעם פתח ישתתפו עזאם אל-אחמד ומג'ד פראג', ראש המודיעין הכללי בגדה. מטעם חמאס צפויים להגיע נציגים של הארגון בחו"ל וגם מעזה, שיהיו ככל הנראה עימאד אל-עלמי וחליל אל-חייה - כך מסרו מקורות פלסטינים לוואלה! חדשות.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת אמר לסי-אן-אן כי הוא מאמין ש"כל הפלגים מחויבים להפוגה שתתחיל בשעה 8:00. עזה היא אזור אסון. ההפוגה אינה הסוף אלא ההתחלה". כשנשאל האם ישראל תמשיך לפעול להריסת המנהרות ברצועה השיב עריקאת: "הפסקת אש היא הפסקת אש. אני לא חושב שאפשר לפתור את הבעיה באמצעיים צבאיים. צריך פתרון מקיף. אך לעת עתה, 72 שעות נועדו להציל חיי אדם". עריקאת עצמו נמצא בקטאר ולא צפוי להגיע לקהיר.

"המשלחת הפלסטינית תצא לקהיר מחר בהתאם להרכב שנבחר על ידי הנשיא עבאס, בין היתר בהשתתפות עזאם אל אחמד", הוסיף עריקאת, שנפגש קודם לכן עם חאלד משעל. "אני מקווה שהשיחות יחלו כבר מחר. שר החוץ המצרי כבר שוחח הלילה עם עבאס. בינתיים יש לדאוג לצרכים ההומניטריים של 1.8 מיליון הפלסטינים בעזה - לחשמל ולרווחה. אני מקווה שנוכל לנצל כל אפשרות כדי להגיע להפסקת אש קבועה".

הרס בעיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 31 ביולי 2014. רויטרס
הרס בעיר עזה לאחר תקיפות צה"ל במקום/רויטרס

בכיר במשרד החוץ של ארצות הברית אמר כי בשיחות המשא ומתן בקהיר הנציגים הישראלים ונציגי ארצות הברית לא ישבו לצד נציגי חמאס וקהיר. הוא הוסיף כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יהיה אחראי לבחירת נציגי הרשות הפלסטינית אשר יגיעו לשיחות בקהיר, אך לא יגיע אליהן בעצמו.

שרי החוץ של טורקיה וקטאר ברכו על ההודעה על הפסקת האש, ובהצהרה משותפת נמסר כי השניים תומכים מאוד בשיחות שיתקיימו בקהיר בהשתתפות נציגים מכל הפלגים הפלסטינים השונים.

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 30 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר מבית ברצועת עזה לאחר הפצצת צה"ל/AP

בתוך כך, הבוקר הותר לפרסום כי חמישה חיילי צה"ל נהרגו אתמול בשעות הערב מפגיעת פצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך היממה האחרונה נפצעו 19 חיילים במהלך פעילות צה"ל. הודעות נמסרו למשפחות. מראשית מבצע "צוק איתן" נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

שמונה חיילים נפצעו מפגיעת הפצמ"ר. שלושה מהפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שלושה פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, ושניים פונו לבית החולים שיבא בתל השומר.


(עדכון ראשון: 0:51)

חייל בגבול רצועת עזה מוצא מנוחה על אלונקה, אוגוסט 2014. רויטרס
חייל נח על אלונקה בגבול רצועת עזה/רויטרס
נפילת  שברי רקטה במרכז תל אביב, יולי 2014. אריאל אשל, מערכת וואלה! NEWS
שברי רקטות בתל אביב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אריאל אשל
כרוזים שחיל האוויר פיזר בשכונת רימאל בעזה. 30 ביולי 2014. AP
כרוזים אשר מבקשים מאזרחי הרצועה להתפנות מבתיהם פוזרו אתמול על יד צה"ל/AP
ילדים מובהלים לקבלת טיפול בבית החולים כמאל שבבית לאהיה, לאחר הפצצת צה"ל בבית חאנון. אוגוסט 2014. AP
פצועים מפונים לבית חולים בבית לאהיה/AP
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
הרכב שנפגע אמש בקריית גת/יותם רונן
חובשים נחים אחרי פינוי פצועים בהפצצה בשכונת שג'אעיה – עזה, 30 ביולי 2014. AP
חובשים נחים לאחר פינוי פצועים במתקפת צה"ל בשג'אעיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully