וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנדב שכולו לב", "שטותניק" ו"המלך של המשפחה"

כתבי וואלה! חדשות

29.7.2014 / 11:20

5 משפחות שבניהן נהרגו אתמול בחדירת המחבלים קיבלו את הבשורה המרה. אביו של ברקאי ישי שור סיפר כי בזמן החופשות, בנו התנדב במד"א. בן דודו של ארז שגיא: "הוא רצה להיות מג"ד לפחות"

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק

(קרוביהם של סמל דניאל קדמי ושל סמל ארז שגיא מתאבלים על יקיריהם)

חמש משפחות קיבלו אתמול את הבשורה המרה על מות הבן, אחרי האירוע שבו מחבלים חדרו במנהרה מרצועת עזה וירו טיל נ"ט לעבר עמדה ליד קיבוץ נחל עוז. הלוחמים שנהרגו באירוע הם: סמל דניאל קדמי, בן 18 מהיישוב צופים שבשומרון. הלווייתו תתקיים ב-17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול; סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים. מועד הלווייתו טרם נמסר; סמל שגיא ארז, בן 19 מקריית אתא. הלווייתו תתקיים ב-18:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה; סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים, הלווייתו תתקיים ב-17:00 בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים; וסמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה. הלווייתו תתקיים ב-18:00 בבית העלמין בשדמות דבורה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ביתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר הניה הופצץ בעזה
לנדאו לוואלה!: "המבצע יכריע את המערכה הבאה מול חיזבאללה"
היום ה-22: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

"התעקש לעשות את המסע, למרות השברים"

האב, ירון שור, סיפר על בנו, סמל ברקאי ישי שור: "ילד אהוב על הכול, מתנדב שכולו לב. מילדות היה מתנדב בכל מקום שרק אפשר: ב'יד אליעזר' באריזת מזון, במד"א, מדריך ואחראי על סניף בני עקיבא. אם ראה אדם לצד הדרך, תמיד עצר ועזר. רצה שניסע בשני כלי רכב, כי כך אפשר לקחת יותר טרמפיסטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. באדיבות המשפחה
"תמיד עצר ועזר". סמל ברקאי ישי שור/באדיבות המשפחה

שור סיפר כי בנו למד במשך שנתיים בישיבת "שבי חברון" המשתייכת לזרם הדתי-לאומי, אחרי שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון הימלפרב. "הוא רצה מאוד לשרת כפראמדיק, עשה מאמצים עילאיים. כשלא הצליח, הוא לקח את החיילות הקרבית הכי רחוק שיכול היה. גם כשסבל משברי הליכה, שמענו ממנו כי אם צריך לסחוב אלונקה – אז כמובן שהוא יתייצב מתחתיה. את מסע הכומתה, 65 קילומטרים, הוא התעקש לעשות למרות שהרופא ניסה לקצר לו את המסלול בשל שברי ההליכה. בחופש הוא הגיע לנקות את כוונת הרובה באוויר דחוס, נעליו מצוחצחות למשעי".

האב המשיך וסיפר על רצונו של הבן להתנדב בכל רגע פנוי: "הוא הוציא רישיון ג' לאחרונה כדי שיוכל להתנדב כנהג אמבולנס. הוא הוציא אישור מיוחד להתנדב כחייל כי בזמן החופשות שלו מהצבא הוא היה מתנדב במד"א, לעתים משמרות כפולות. "הוא נהרג תוך לחימה", הוסיף האב השכול. "המחיר ששילם הוא הגדול מכולם. המחיר ששילמנו – אבדה ענקית למשפחה, אבדה לכל עם ישראל".

ברכה אלון, דודתו של שור, סיפרה כי הוא היה "ילד אהוב על כולם. כל מי שנתקל בו, מתאהב בו. ילד יוצא דופן בנתינה שלו". שור הותיר אחריו זוג הורים וארבעה אחים קטנים: אחד בצבא, אחד סיים תיכון ואח נוסף, קטן יותר.

"אחד הילדים הכי ערכיים שפגשתם בחיים"

יניב הרן, בן דודו של סמל ארז שגיא, ספד לו הבוקר. "ארז הוא המלך של המשפחה הזו", אמר. "זה ילד שמתחילת דרכו ידע מה הוא רוצה לעשות. כשהוא הלך לפנימייה הצבאית, זה היה נגד הרצון של ההורים שלו. הוא ילד שבא מבית ציוני, ערכי וטוב. הם לא רצו לשחרר אותו והוא התעקש, ומה שהוא רוצה – הוא מקבל. הוא הלך לגבעתי ויצא לקורס מ"כים מוקדם. זה בחור שאין כאלה, אין כאלה אנשים. כל מה שעניין אותו – הוא חקר אותו ברמת חצי פרופסורה. בהתחלה, כשהיה ילד קטן, זה היה חרקים, אחרי זה מכוניות ואופנועים ולאט-לאט זה המשיך עם הרצון לעשות קריירה צבאית. הוא רצה להיות מג"ד לפחות. תמיד הייתה לנו התערבות מי יצדיע למי בקצה, והוא ניצח. אני אצדיע לו".

ארז שגיא (משמאל) עם הוריו בביקורם האחרון, יולי 2014. באדיבות המשפחה
"ראו אותו לחצי דקה". סמל ארז שגיא עם הוריו שביקרו אותו ביום שישי האחרון/באדיבות המשפחה

הרן סיפר כי ראה את בן דודו בפעם האחרונה ביום שישי האחרון. "המשפחה ארגנה תרומות לכל הגדוד והגענו לשם. הכינו 400 לחמניות לכל הגדוד עם שניצלים. הוא נורא התבייש שידעו שזה מהמשפחה שלו והם הספיקו לראות אותו לחצי דקה. הוא אמר שהוא מוכן, שהוא התאמן לזה והרגיש מוכן, רצה להיכנס ולעשות את מה שצריך לעשות. זה היה אחד הילדים הכי ערכיים שפגשתם בחיים. המבצע הזה היה לו מאוד חשוב, לכולנו. המנהרות האלה זה סכנת מוות". בן הדוד ציין כי בהמשך היום צפוי נציג של צה"ל לעדכן את המשפחה בפרטי האירוע המלאים. שגיא הותיר אחריו זוג הורים, אילן ועדנה, ושני אחים קטנים, נועם ושי.

שחקן ואוהד שרוף

תמר קדמי, אמו של סמל דניאל קדמי, לוחם בגדוד חרוב של חטיבת כפיר שהתגייס לפני שמונה חודשים, סיפרה כי בנה היה אוהד שרוף של קבוצת בית"ר ירושלים. לפני הצבא הוא שיחק במועדון הפועל כפר סבא. בשל גיוסו לקרבי, הוא נאלץ לפרוש מהמשחק. "דניאל לא חשש להיכנס לעזה. אני זו שחששתי מהגרוע מכל", אמרה. האב בועז הוסיף: "הוא היה ילד מקסים. כנראה אלוהים לוקח את הטובים ביותר. ילד מושלם. תראו כמה חברים יש לו שכל כך אהבו אותו".

האם ביקשה לשלוח מסר למקבלי ההחלטות: "אני קוראת לממשלה להמשיך ולפעול בעזה ולחסל את הטרור, אחת ולתמיד. אני שילמתי מחיר כבד, אני לא רוצה שעוד משפחות ישלמו את אותו המחיר".

סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. באדיבות המשפחה
"מלא שמחה, אהבה וכריזמטי". סמל דניאל קדמי/באדיבות המשפחה

חברת המשפחה ורכזת הקהילה בצופים, עדנה חמבי, סיפרה כי קדמי התחנך בתיכון רבין בכפר סבא. חמבי תיארה "ילד מלא שמחה, אהבה וכריזמטי. ילד פשוט מדהים. הוא היה חייל מצטיין".

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון שבתחומה נמצא היישוב צופים, אמר: "אנחנו אבלים את מותו של בן השומרון, החייל הגיבור דניאל קדמי שנפל על משמר ארצו, בן למשפחה שהיא ממקימי ההתיישבות בשומרון". מסיקה הוסיף: "אנו נזקוף קומה ונמשיך לבנות את ארצנו. לא ניתן למחבלים צמאי רוע לשבור את כוחו של העם הזה".

קדמי הותיר אחריו זוג הורים וכן שני אחים ואחות: יוסי, בן 30, אורי, בן 27, ונטלי, בת 23 שגויסה בצו 8 וקיבלה את הבשורה המרה בזמן שירותה במבצע "צוק איתן".

"בקושי ארבעה חודשים וכבר מצטיין"

אביחי, אחיו הגדול של סמל דור דרעי, סיפר כי הוא היה "השטותניק של המשפחה. היה מכניס שמחת חיים, ידע להצחיק ולהציק לכולם. הוא היה הגאווה שלנו. בכל מקום שהוא דרך – תמיד אנשים דיברו עליו. את הלימודים שלו הוא סיים בצורה מדהימה, עשה מכינה עם מאמן אישי. הם קרעו את עצמם, הוא בא עם דם בידיים. אבא שלי היה כועס עליו, אבל הוא היה נהנה מזה. הוא נלחם להגיע לעוקץ, אבל בסוף זה לא הסתדר. בכפיר נלחמו עליו, הוא היה שם מצטיין חטיבה. בקושי ארבעה חודשים וכבר מצטיין חטיבה, ילד מושלם".

דור דרעי, נהרג בניסיון חדירת המחבלים לנחל עוז. דובר צה"ל
"בכל מקום שהוא דרך – תמיד דיברו עליו". סמל דור דרעי/דובר צה"ל

דרעי סיפר כי אחיו לא רצה להוות נטל כלכלי על המשפחה, ולכן עבד במקביל ללימודיו בתיכון בשכונת גילה. "אבא שלו היה אומר לו 'תלמד', אבל הוא היה אומר 'אמא, אבא, קטן עליי'. הוא עבד כמלצר ואחרי זה עם ילדים. "כל פעם הורידו אותם, החזירו אותם. הוא ביקש, 'אל תספר כלום לאמא, אל תספר כלום לאף אחד. תדע שהכול בסדר'. כל פעם שולח הודעה שהכול בסדר, דאג להרגיע. אמרתי, 'תשמור על עצמך'. הוא אמר, 'עזבו אותי, בשביל זה התגייסתי".

התכתבות הוואטסאפ של דור דרעי, שנהרג ברצועת עזה, עם אחיו אביחי, לפני הכניסה לעזה, יולי 2014. באדיבות המשפחה
"רוצה לדעת מה קורה בכל רגע". ההתכתבות של סמל דרעי עם אחיו אביחי/באדיבות המשפחה

אביחי שמר את התכתבות הווטסאפ שלו עם אחיו מלפני עשרה ימים, כשדור בישר לו שיחידתו עומדת להיכנס לרצועה. "תעדכן אותי מה קורה איתך בכל רגע, אני רוצה לדעת מה קורה איתך ואיפה אתה בכל רגע נתון", ביקש האח הגדול. "אני בטוח שיהיה בסדר ואתה תשמור על עצמך. אנחנו כאן, אוהבים אותך ושומרים עליך מרחוק. אני סומך עליכם. לכו בשלום ותחזרו בשלום. אתם גיבורים אמיתיים".

מיטל, גיסתו של דרעי, סיפרה כי הוא התגייס בנובמבר האחרון לחטיבת כפיר, וכעבור כמה חודשים יצא לקורס מ"כים. לדבריה, הוא היה בחור ספורטיבי שחלם להגיע רחוק. בשנתיים האחרונות הייתה לו בת זוג. "דור לא הפסיק להילחם, הוא היה פייטר בנשמה", סיפרה. "בכפיר הוא היה מצטיין חטיבתי בכושר גופני והם הוציאו אותו לקורס מ"כים והיה תכנון שגם יצא לקצונה.

התכתבות הוואטסאפ של דור דרעי, שנהרג ברצועת עזה, עם אחיו אביחי, לפני הכניסה לעזה, יולי 2014. באדיבות המשפחה
"לכו בשלום ותחזרו בשלום"/באדיבות המשפחה

"הוא גדל במשפחה חמה, אוהבת ומחבקת שלימדה אותו לתת, והוא נתן את עצמו", הוסיפה גיסתו של דרעי. היא סיפרה כי הפעם האחרונה שבה ראתה את דרעי הייתה לפני חמישה שבועות, כשיצא לרגילה. ביום שבת האחרון הוא טלפן למשפחתו. "שיחה חטופה, אמר שהכול בסדר וניתק", היא תיארה. "הודיעו לנו אתמול בלילה, זה לא נקלט. דור היה ילד קסם, לא הפסיק לחייך ולצחוק. הוא היה בן חם ודוד מדהים לאחיינים שלו. הוא לא הפסיק ליהנות ואהב את החיים". דרעי הותיר אחריו הורים, דוד ורונית, ושלושה אחים גדולים.

"פשוט נשמה גדולה"

סמל נדב ריימונד התחנך בבית הספר כדורי בגליל התחתון. עד לפני שש שנים הוא גר עם משפחתו במושב מי עמי שבוואדי ערה, אולם בין היתר בשל המצב הביטחוני, הם החליטו להעתיק מגוריהם למושב שדמות דבורה שבגליל התחתון, המשקיף לכינרת.

סמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. באדיבות המשפחה
"היה מאוד פעיל מבחינה חברתית". סמל נדב ריימונד/באדיבות המשפחה

חן גלוברמן, דובר המועצה האזורית הגליל התחתון וחבר של המשפחה, סיפר: "מדובר במשפחה פטריוטית. הבית שלהם מלא דגלי ישראל לאורך כל השנה. משפחה שהיא מלח הארץ, אוהבי הארץ וככה הם גם חינכו את הילדים שלהם. נדב הכין את עצמו הרבה שנים לגיוס ליחידה קרבית בצה"ל. הם גרים בשדמות דבורה רק שש שנים, ונדב היה כבר מד"צ (מדריך צעיר) ומוביל בנוער של המושב. הוא היה מאוד פעיל מבחינה חברתית, אהב לעזור ולהתנדב. פשוט נשמה גדולה. נדב ריימונד הותיר אחריו זוג הורים, אבי ויובל, ושני אחים, נועם, בן 15, ויואב, בן 13, שהיה אמור לחגוג בקרוב בר-מצווה.

בהכנת הידיעה השתתפו יוסי אלי, שבתי בנדט, עדי חשמונאי, גלי גינת ושלומי גבאי

היום שאחרי מותו של סמל ארז שגיא, בבית המשפחה בקריית אתא, יולי 2014. ערן גילווארג
בית משפחתו של סמל ארז שגיא בקריית אתא, הבוקר/ערן גילווארג
היום שאחרי מותו של סמל ארז שגיא, בבית המשפחה בקריית אתא, יולי 2014. ערן גילווארג
היום שאחרי מותו של סמל ארז שגיא, בבית המשפחה בקריית אתא, יולי 2014/ערן גילווארג
סמל ארז שגיא, שנהרג בניסיון חדירת המחבלים לנחל עוז ב-28 ביולי 2014. דובר צה"ל
סמל ארז שגיא/דובר צה"ל
חיילים בגבול הרצועה בזמן חדירת מחבלים לנחל עוז 28 ביולי 2014. רויטרס
לוחמי צה"ל ליד נחל עוז, אתמול/רויטרס
חיילים בגבול הרצועה בזמן חדירת מחבלים לנחל עוז 28 ביולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל בעוטף עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully