וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: דרושים עוד כמה ימים להשלמת השמדת המנהרות

24.7.2014 / 3:00

בצל המאמצים להשיג מתווה להפסקת אש, הבהיר דובר צה"ל כי דרוש זמן להגשמת המטרה הצבאית. "מגבירים את הלחץ, ונמשיך לעשות כך בימים הקרובים". עד כה אותרו 31 מנהרות, 9 הושמדו

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, לע"מ, דו"צ, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: לירון בארי

בזמן שמאחורי הקלעים מתנהלים מגעים בניסיון לגבש מתווה מוסכם להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס, בצבא מבהירים כי דרוש עוד מעט זמן על מנת להשלים את מטרות הפעולה הקרקעית: בחשבון הטוויטר הרשמי של צה"ל באנגלית פורסם אמש (רביעי) כי "פעולה הקשורה להשמדת מנהרות דורשת כמה ימים". עוד כתב תא"ל אלמוז, כי "אנו מגבירים עכשיו את הלחץ ופועלים במרץ, כך נמשיך לעשות בימים הקרובים".

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה תקפו כוחות חיל הים והאוויר 120 יעדים. יותר מ-15 מחבלים נהרגו בתקיפות אלה. עד כה אותרו 31 מנהרות ועשרות פירים שמובילים למנהרות נוספות. תשע מהן הושמדו או נוטרלו. קצין בכיר העריך כי מרבית המנהרות מובילות לישראל, שכן הן נחפרו בצד המזרחי של הרצועה, סמוך לגדר המערכת. בנוסף, עד היום הותקפו 3,300 יעדי טרור – מרביתן על ידי כוחות של חיל האוויר. לא היו נפגעים במהלך הלילה. המטרה המבצעית העיקרית ביממה הקרובה תהיה הגברת המאמצים לפוצץ את המנהרות שנחשפו.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
יחפים ובתחתונים: כך הובלו 150 אנשי חמאס מעזה לישראל
אבו מאזן מלטף – אך הפער מחמאס רחוק מלהיסגר | פרשנות
משעל: הפסקת אש תמורת הפסקת המצור על עזה

חשיפת מנהרות על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל בשיתוף עם כוחות שריון והנדסה באזור בית חנון. יולי 2014. דובר צה"ל
מגבירים את הלחץ. חיילי צה"ל בפתח אחת המנהרות שנחשפו/דובר צה"ל

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כינס אמש מסיבת עיתונאים בדוחא, בירת קטאר, והבהיר כי הוא אינו מסכים למתווה המצרי להפסקת אש מלאה כל עוד לא ימולאו כל הדרישות שהציב הארגון. "כולם ביקשו מאתנו לקבל את הפסקת האש ואז לשאת ולתת על זכויותינו", אמר משעל. "דחינו זאת ואנו דוחים זאת פעם נוספת היום. אנחנו מוכנים למות למען הסרת המצור על עזה", הדגיש. עם זאת, הוא ציין כי חמאס "לא יסגור את הדלת" להפסקת אש הומניטרית אם ישראל תסיר את המצור על עזה.

"אני קורא לפתיחת המעברים ולכניסת צוותים רפואיים וסיוע ל-150 אלף פליטים בתוך עזה", הוסיף משעל. באשר לדרישה לפרק את ארגונו מנשק, שישראל הייתה שותפה לה, הסביר כי "יש תנאים לפירוז: סיום הכיבוש הציוני ופירוז הישראלים מנשקם. היום יש מצור אווירי מעל ישראל", הוא הוסיף בהתייחסו לירי הרקטות לעבר ישראל. "האם אתם רוצים מצור תמורת מצור?", שאל. "אנחנו מוכנים". הוא הוסיף והתרברב: "בעבר לא היו מסוגלים לשים אתכם תחת מצור, אך כעת אנחנו בהחלט יכולים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חאלד משעל נואם, קהיר, 19 נובמבר 2012. רויטרס
דוחה את המתווה המצרי להפסקת אש. חאלד משעל/רויטרס

סגן היועצת לביטחון לאומי של הבית הלבן, טוני בלינקן, התייחס אתמול בריאיון לרדיו הלאומי בארצות הברית לעמדתו הממשל האמריקני בנוגע לסוגיה של פירוז חמאס מנשקו. "זו חייבת להיות התוצאה הסופית (פירוז חמאס מנשק)", אמר בלינקן. "חייבת להיות דרך שלא כוללת יכולת של חמאס להמשיך לירות טילים על אזרחי ישראל. היינו מקווים שאחת התוצאות של הפסקת האש תהיה סוג כזה או אחר של פירוק מנשק, כדי שזה לא יחזור על עצמו. זה מה שראינו כמה פעמים בשנים האחרונות – טילים מעזה, שבשליטת חמאס, ולאחרונה גם ניסיונות של המחבלים לחדור לישראל. שום מדינה לא יכולה להשלים עם זה. זו חייבת להיות התוצאה הסופית של התהליך הזה".

אמש, בתום שהות של כמה שעות, עזב שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, את ישראל. קרי, שביקורו בארץ היה חלק ממאמץ קדחתני שניהל בימים האחרונים במזרח התיכון בניסיון לסייע בגיבוש המתווה להפסקת אש, לא נשמע אתמול אופטימי בנוגע לסיכויי הצלחת המאמץ הדיפלומטי בקרוב. "בהחלט עשינו כמה צעדים קדימה, אבל ישנה עדיין עבודה לעשות", אמר בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בירושלים.

במהלך טיסתו בחזרה לקהיר, דן קרי עם הנשיא ברק אובמה במאמצים להשגת הפסקת אש. בהודעה מטעם הבית הלבן, נמסר כי במהלך שהותו באזור עמד קרי בקשר עם ישראל, הפלסטינים, מצרים, האיחוד האירופי, האו"ם, הליגה ערבית, קטאר, ירדן, טורקיה ואיחוד האמיריות הערביות. מאמצים אלו נעשו כדי למצוא דרך לסיים את הסבב האלים הנוכחי ולהשיב את היציבות לאזור, לשון ההודעה.

(עדכון ראשון: 0:36)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

בנימין נתניהו וג'ון קרי הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. דרור עינב
קרי עם נתניהו, אתמול/דרור עינב
מפקד פיקוד דרום האלוף סמי תורג'מן מבקר את כוחות צה"ל בשג'עאיה. דובר צה"ל
אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן נפגש עם חיילים ברצועה/דובר צה"ל
הלווייתו של סגן נתן כהן, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סגן נתן כהן במודיעין/נועם מושקוביץ
פצועים מגיעים לבית החולים סורוקה, יולי 2014. בן קלמר
פצועים מובלים לבית החולים סורוקה שבבאר שבע/בן קלמר
נשיא המדינה שמעון פרס ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון נשאו הבוקר הצהרות משותפות לתקשורת. יולי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס עם מזכ"ל האו"ם/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
רקטה נפלה במועצה אזורית חוף אשקלון ופגעה בעובד תאילנדי. יולי 2014. שי מכלוף
חממה שניזוקה מפגיעת פצמ"ר בדרום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully