וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: בטלו סיפוח 4,000 הדונם בגוש עציון

2.9.2014 / 20:26

דוברת מחלקת המדינהג'ן סאקי ביקרה את ההחלטה להכריז אדמות מדינה על השטח שבאזור ירושלים, ואמרה כי "צעדים אלו מנוגדים למטרה המוצהרת של ישראל, שהיא משא ומתן על הסכם קבע עם הפלסטינים"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

ארצות הברית ביקרה הערב (שלישי) את החלטת ישראל להכריז על 4,000 דונם באזור גוש עציון אדמות מדינה, וקראה לירושלים לבטל צעד זה. "אנו מאוד מודאגים מסיפוח שטח כה גדול שישמש להרחבת ההתנחלויות", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי. "אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטה זו".

"אנו גם מאוד מודאגים מהדיווחים שלפיהם בכל רגע תוכרז הקמתה של התנחלות חדשה והרחבת הבנייה במזרח בירושלים, במיוחד באזור הרגיש של גבעת המטוס", הוסיפה סאקי. "צעדים אלו מנוגדים למטרה המוצהרת של ישראל, שהיא משא ומתן על הסכם קבע עם הפלסטינים, וצעד זה עלול לשלוח מסר מטריד מאוד אם יתחדשו השיחות".

ביום ראשון הודיע על הצעד דובר מתאם הפעולות בשטחים, בהתאם להחלטת הממשלה עם תום מבצע "שובו אחים" לאיתורם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח שנחטפו ונרצחו בחודש יוני האחרון. למתנגדים להחלטה ניתנו 45 יום להגשת ערעורים.

לקריאה נוספת בנושא
לפיד על הפקעת הקרקעות: "מחטף שלא נידון בקבינט"
המתנחלים לנתניהו: "לא נשתוק לאורך זמן על ההקפאה"
נתניהו הורה לשווק 2,500 דירות בגדה - והתחרט

כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הגיעו למאחז הלא חוקי תקוע כדי לפנותו, יולי 2014. דוברות המועצה האזורית גוש עציון, מערכת וואלה! NEWS
פינוי מאחז בלתי חוקי בגוש עציון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית גוש עציון

מוקדם יותר גם האיחוד האירופי גינה את הפקעת האדמות וקרא לירושלים לחזור בה מהחלטתה. "זהו איום על השלום ומכשול שהופך את פתרון שתי מדינות לשני עמים לבלתי אפשרי. המצב הנוכחי נפיץ ויש להימנע מכל מהלך שעלול לערער את היציבות באזור", אמר דובר האיחוד.

כבר ביום שני התייחסו גורמים בבית הלבן להחלטה מעוררת המחלוקת, אולם הם העדיפו לדבר בעילום שם, ואמרו כי ארה"ב רואה זאת צעד "לא מועיל בדרך לפיתרון שתי המדינות".

"הבהרנו כבר בעבר את התנגדותנו להמשך בניית ההתנחלויות", אמר אז גורם מדיני בארה"ב. "ההצהרה הזאת, כמו כל הצהרה על בניית התנחלויות שישראל מכריזה עליה, כל צעדי תכנון שהיא מאשרת וכל מכרז שהיא מנפיקה, לא מועילה למטרה שישראל הצהירה עליה – משא ומתן להגשמת פתרון שתי המדינות". לדבריו, "אנו דורשים ממשלת ישראל לחזור בה מהצהרתה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

האזור שעליו ישראל הכריזה כי יהפוך לאדמת מדינה

שכונת גבעות, אשר שייכת להתנחלות אלון שבות ובאזורה הוכרזה הפקעת השטחים, ממוקמת בצלע המערבית ביותר של גוש עציון, בסמוך ליישובים נחלין, ביתר עילית, ג'בעה ובת עין. כבר לפני כשנתיים, אושרה בנייה של מאות יחידות דיור במקום על ידי שר הביטחון דאז, אהוד ברק. מקומה למעשה יוצר רצף טריטוריאלי בין גוש עציון לבין הקו הירוק.

לפני כחודשיים הוקמו שלושה מאחזים בתגובה לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים. בגוש עציון הוקמו תקוע ה', בסמוך להתנחלות תקוע, ו"רמת השלושה", מול הכפר סוריף, באזור ההתנחלות בת עין. כמו כן, בני נוער ותושבים מקרית ארבע ומחברון חנכו את מאחז "תלמי חיים", מצפון לרמת ממרא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully