וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התעופה של ארה"ב ביטלה את איסור הטיסות לישראל

24.7.2014 / 7:08

איסור הטיסות הוטל לאחר שרקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בבית ביהוד שליד נתב"ג, וגם חברות אירופיות ביטלו טיסות בעקבותיו. כעת מקווים בישראל שהחברות יחדשו את הטיסות

משדר מיוחד מאולפן וואלה!:

LIVE

רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית הסירה הבוקר (חמישי) את האיסור על חברות התעופה אמריקניות לנחות בישראל ולהמריא ממנה. ביום שלישי פרסמה הרשות איסור על חברות תעופה לטוס אל נתב"ג וממנו, לאחר שרקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בבית ביהוד, הסמוכה לשדה התעופה.

עוד על הפסקת הטיסות לישראל:
ארה"ב: הוארך ביממה האיסור על טיסות לישראל
הניצול של אל על? מלונדון לישראל ב-1,250 דולר לכיוון
אלפי נוסעים קורקעו: "סגירת השמים - ניצחון לחמאס"

"לפני שקיבלה את ההחלטה, פעלה ה-FAA בשיתוף עמיתיה בממשל האמריקני על מנת להעריך את המצב הביטחוני בישראל, ובחנה בזהירות מידע משמעותי חדש וכן את צעדיה של ממשלת ישראל לצמצום הסיכונים הפוטנציאליים לתעופה האזרחית", נמסר מהרשות בהודעה לתקשורת.

משבר הטיסות: חברות זרות יוכלו לנחות בנמל עובדה. אבי כהן
משבר הטיסות: חברות זרות יוכלו לנחות בנמל עובדה/אבי כהן

ברשות שדות התעופה הביעו שביעות רצון מהחלטת ה-FAA. "משמעות הדבר שבתוך שעות נראה נחיתות והמראות של חברות אמריקניות. אנחנו מאמינים שעם חידוש הטיסות האמריקניות גם החברות האירופיות ישובו לטוס כסדרן לישראל", אמר גורם בכיר ברשות. במהלך היום צפויים לעבור בנתב"ג 52 אלף נוסעים ביותר מ-300 טיסות שימריאו או ינחיתו.

שר התחבורה ישראל כץ בירך על ההחלטה. "שוב הוכח כי שמי ישראל בטוחים. מי שניסה להטיל מצור על ישראל נכשל", אמר שר התחבורה. "אני מקווה כי החברות האירופיות יודיעו גם הן על חזרתן לפעילות בהקדם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"הפסקת הטיסות לא הייתה מוצדקת"

שר המדע יעקב פרי התייחס לנושא הבוקר במשדר וואלה! חדשות. "אין ספק שהפסקת הטיסות לא הייתה מוצדקת", אמר פרי. "נעשו מאמצים בלתי רגילים על מנת להסביר להם שנתב"ג הוא אחד משדות התעופה המוגנים ביותר. לא הייתה סיבה להפסיק את הטיסות". לדבריו, השבתת תעופה שגררה אחריה 60% מחברות התעופה שטסות לישראל יצרה חנק תעופתי. "חמאס יכול לזקוף זאת לרקטה שנפלה קילומטר ו-300 מטר משם, שלא גרמה לאבידות בנפש. זו יותר תוצאה היסטרית של הפלת המטוס המלזי על ידי האוקראינים. אנחנו שילמנו מחיר אבל האמריקנים התעקשו ואחריהם האירופים".

בינתיים, 17 טיסות של חברות איטלקיות ינחתו היום בנמל התעופה עובדה שבנגב. זאת לאחר שאתמול אפשר שר התחבורה להפעיל את נמל התעופה עובדה כנמל חלופי לנתב"ג.

על אף החלטת הרשות הפדרלית, חברות התעופה האמריקניות טרם הודיעו על כוונתן לחדש את הטיסות. גם חברות התעופה האירופיות שביטלו את טיסותיהן לישראל עשויות ללכת בעקבות החלטת הרשות הפדרלית בארצות הברית ויחדשו את פעילותן. עם זאת, טרם התקבלה החלטה רשמית בנושא.

מטוס 757 של חברת התעופה דלתא. AP
יחדשו את הטיסות?/AP

ארגונים יהודיים בארצות הברית, ובהם גורמים רפובליקניים בולטים, הגבירו ביממה האחרונה את הלחץ על ממשל אובמה, ופעלו לביטולו של האיסור שהטילה רשות התעופה הפדרלית. השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, הנחשבת לאחת החזקות והמשפיעות בקונגרס, הביעה את דאגתה מאיסור הטיסות וטענה כי הוא "יבודד את ישראל בזמן שצריך להביע סולידריות עמה".

לאחר הודעת רשות התעופה של ארצות הברית ביום שלישי, ביטלו חברות דלתא, יונייטד איירליינס ויו-אס איירווייז, המפעילות טיסות יום-יומיות לישראל וממנה, את כל הטיסות המתוכננות. גם הארגון המקביל באירופה המליץ לחברות האירופיות לפעול באופן דומה, ובין היתר חברות KLM, אייר פראנס, לופטהאנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס ואיזיג'ט ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה.

כמו כן, חברת טורקיש איירליינס ביטלה את טיסותיה, אף שאינה כפופה לרשות האירופית. לנוכח העובדה שהחברה משמשת אמצעי מרכזי לטיסות המשך, בשדה התעופה המרכזי של איסטנבול נותרו אלפי ישראלים בימים האחרונים. זאת בין היתר בשל העובדה שגם בימים כתיקונם חברות ישראליות אינן פועלות בטורקיה. בעקבות זאת הפעילו החברות הישראליות רכבת אווירית מיוחדת כדי להשיב את הישראלים ארצה. טרם ברור אם גם טורקיש איירליינס תחזור לטוס לישראל.

תופסים מחסה בזמן אזעקה באשקלון 23 ביולי 2014. רויטרס
תופסים מחסה בזמן אזעקה באשקלון/רויטרס
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
כוח צה"ל בגבול הרצועה/יותם רונן
תקיפות צה"ל בעזה 23 ביולי 2014. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה/רויטרס
תפילה המונית בכותל במהלך מבצע צוק איתן. רויטרס
תפילה המונית בכותל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully