וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: הפסקת אש תמורת הפסקת המצור על עזה

ראש הלשכה המדינית של חמאס דחה את המתווה המצרי להפסקת אש, אלא אם ימולאו כל דרישותיו: "מוכנים למות למען הסרת המצור". לדבריו, פירוק ארגונו מנשק יהיה אפשרי "בסיום הכיבוש"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, לע"מ, דו"צ, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: לירון בארי

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הבהיר אמש (רביעי) כי אינו מסכים למתווה המצרי להפסקת אש מלאה כל עוד לא ימולאו כל הדרישות שהארגון הציב. "כולם ביקשו מאתנו לקבל את הפסקת האש ואז לשאת ולתת על זכויותינו", אמר משעל במסיבת עיתונאים שכינס בדוחא, בירת קטאר. "דחינו זאת ואנו דוחים זאת פעם נוספת היום. אנחנו מוכנים למות למען הסרת המצור על עזה", הדגיש. עם זאת, הוא ציין כי חמאס "לא יסגור את הדלת" להפסקת אש הומניטרית אם ישראל תסיר את המצור על עזה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
האו"ם יחקור "פשעי מלחמה" בעזה; לבני: "חפשו אותי"
ארה"ב: הוארך ביממה האיסור על טיסות לישראל
צפו: לוחמי צה"ל פועלים ברצועת עזה

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
"שמים אתכם תחת מצור". משעל עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, במאי בקטאר/רויטרס

"אני קורא לפתיחת המעברים ולכניסת צוותים רפואיים וסיוע ל-150 אלף פליטים בתוך עזה", אמר משעל במסיבת העיתונאים. באשר לדרישה לפרק את ארגונו מנשק, שישראל הייתה שותפה לה, הסביר כי "יש תנאים לפירוז: סיום הכיבוש הציוני ופירוז הישראלים מנשקם. היום יש מצור אווירי מעל ישראל", הוא הוסיף בהתייחסו לירי הרקטות לעבר ישראל. "האם אתם רוצים מצור תמורת מצור?", שאל. "אנחנו מוכנים". הוא הוסיף והתרברב: "בעבר לא היו מסוגלים לשים אתכם תחת מצור, אך כעת אנחנו בהחלט יכולים".

"התוקפנות על עזה החלה ללא הצדקה", טען משעל, והבטיח: "אנו הקורבנות ונגיב על התוקפנות". לדבריו, "ההתנגדות של עמנו נכונה ונבונה. בעזה יש אריות שלא יקבלו את הכיבוש והתוקפנות". על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "נתניהו הכושל, חסר האונים והיהיר האשים את חמאס בחטיפת שלושת המתנחלים (הנערים שנחטפו בגוש עציון ונרצחו, א"י) ואחר כך העביר את הקרב לעזה, וכך החלה התוקפנות". לדבריו, "לנוכח ההטעיה הישראלית והצביעות הבינלאומית, אין מנוס מלהתנגד לדברים".

עוד טען משעל כי כי הוא "לא מייחל למלחמה ולא מייחל להמשכה", אך עם זאת הדגיש: "לא ניכנע. אנו מתגאים בהתנגדות, אבל עינינו ולבנו לא מתעלמים מהעם שלנו בעזה". לדבריו, "חזרת הפליטים לאחר מלחמת עזה הפכה קרובה יותר. היא קיצרה את המרחק בין הפליטים לבין אדמותיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בנימין נתניהו וג'ון קרי הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. דרור עינב
"חסר אונים ויהיר". ראש הממשלה נתניהו, אמש בקריה עם ג'ון קרי/דרור עינב

בארצות הברית הגיבו אמש על דבריו של משעל, לפיהם פירוק של הארגון מנשק יהיה אפשרי לכאורה כשהכיבוש וההתנחלויות ייעלמו. סגנית דוברת המשרד משרד החוץ מארי הארף אמר בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי "אנו מתמקדים כעת בהשגה של הפסקת אש מידית".

יצוין כי אתמול בבוקר, בריאיון לרדיו הלאומי בארצות הברית, אמר סגן היועצת לביטחון לאומי של הבית הלבן טוני בלינקן כי "זו חייבת להיות התוצאה הסופית (פירוז חמאס מנשק). חייבת להיות דרך שלא כוללת יכולת של חמאס להמשיך לירות טילים על אזרחי ישראל. היינו מקווים שאחת התוצאות של הפסקת האש תהיה סוג כזה או אחר של פירוק מנשק, כדי שזה לא יחזור על עצמו. זה מה שראינו כמה פעמים בשנים האחרונות – טילים מעזה, שבשליטת חמאס, ולאחרונה גם ניסיונות של המחבלים לחדור לישראל. שום מדינה לא יכולה להשלים עם זה. זו חייבת להיות התוצאה הסופית של התהליך הזה".

מוקדם יותר אתמול, לאחר נחיתתו בארץ, אמר שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי כי חלה התקדמות במגעים להשגת הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. "בהחלט עשינו כמה צעדים קדימה, אבל יש עדיין עבודה לעשות", הוסיף קרי בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בירושלים. הוא סירב להרחיב בנושא.

בהכנת הידיעה השתתפה נטשה מוזגוביה

(עדכון ראשון: 22:01)

מסוק צה"ל מעל רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
מסוק של צה"ל בשמי הרצועה/רויטרס
תיעוד: צה"ל תוקף את בית החולים וואפא ממנו בוצע ירי. דובר צה"ל
תקיפת בית החולים וואפא בעזה/דובר צה"ל
עובד זר נהרג מפגיעת פצצת מרגמה בחממה. שי מכלוף
פצצת מרגמה שגרמה למותו של עובד מתאילנד בעוטף עזה/שי מכלוף
פצועים מגיעים לבית החולים סורוקה, יולי 2014. בן קלמר
פינוי חיילים שנפצעו בלחימה ברצועה לבית החולים סורוקה בבאר שבע/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully