וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מוכנה לשחרר 400 אסירים תמורת הארכת המו"מ

29.3.2014 / 18:59

פרסום ראשון: ישראל וארה”ב הציעו לאבו מאזן לשחרר גם את 30 אסירי הפעימה הרביעית, בהם ערבים-ישראלים, אם יסכים להאריך את השיחות בחצי שנה. ישראל תקבע את זהות ה-400

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
אסירים שהשתחררו במחנה הפליטים שועפט, דצמבר 2013/טלי מאייר

ישראל וארצות הברית הציעו לרשות הפלסטינית לשחרר 400 אסירים פלסטינים, בנוסף לשחרור אסירים במסגרת הפעימה הרביעית במשא ומתן שבה אמורים להשתחרר 30 פלסטינים. בתמורה לכך, ישראל דורשת את הסכמת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להאריך את המשא ומתן המדיני בשישה חודשים נוספים - כך נודע לוואלה! חדשות. ההצעה כוללת גם את שחרור האסירים הערבים-ישראלים במסגרת הפעימה הרביעית. עם זאת, ישראל הבהירה כי היא זו שתקבע את זהות האסירים שישוחררו.

עוד בוואלה! חדשות:
"ידיד התאהב בטיפוס ובטיולים ושם מצא את מותו"
ראש ארגון פשע מהמרכז נעצר: "נמנע ניסיון חיסול"
אוסטרליה: העצמים לא קשורים למטוס המלזי, נמשיך בחיפוש

ההצעה הוצגה בפני אבו מאזן בניסיון לפתור את המשבר סביב שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת הפעימה הרביעית, שאמור היה להתקיים ביממה הקרובה. ישראל מסרבת לשחרר את אסירי הפעימה הרביעית כל עוד אין התחייבות מצד הרשות להמשך השיחות לאחר 29 באפריל, אז יסתיימו תשעת החודשים שהוקצבו למשא ומתן.

השר לענייני אסירים ברשות, עיסא קראקע, צפוי לכנס הערב מסיבת עיתונאים שבה יקרא לאבו מאזן לעצור את המשא ומתן ולפנות למוסדות הבינלאומיים אם ישראל לא תשחרר את האסירים.

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
הכדור בידים שלו. אבו מאזן עם נשיא ארה"ב אובמה/רויטרס

אמש נפגש אבו מאזן עם נציג ארצות הברית במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, ודן עמו בשחרור האסירים במסגרת הפעימה הרביעית. לאחר השיחה אמר מנכ"ל משרד האסירים ברשות, זיאד אבו עין, כי הפגישה הסתיימה לפנות בוקר ללא תוצאות וישראל סירבה לשחרר את האסירים, זאת לאחר שהציבה תנאים חדשים לשחרורם. לדברי אבו עין, ישראל התנתה את השחרור בהמשך המשא ומתן וכן במילוי כמה דרישות הנוגעות להסכם המסגרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
אבו מאזן בשחרור האסירים הקודם/יותם רונן

בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, האשים אבו עין את ישראל בהפרת ההסכם בדבר שחרורם של 104 אסירים בתמורה לכך שהרשות לא תפנה למוסדות האו"ם ולגופים בינלאומיים אחרים. "ישראל אומרת כן, אך רק בתנאי שהמשא ומתן יימשך, והדבר מהווה הפרה ברורה", כתב. "לא נשלם מחיר פעמיים. במשך שמונה חודשים נמשכו ההרג והבנייה בהתנחלויות ולא פנינו לשום מוסד בינלאומי כפי שהתחייבנו". לדברי אבו עין, ההנהגה הפלסטינית הדגישה כי לא יהיה משא ומתן על הסכם שכבר התקבל וכי על ישראל לקיים קודם כל את תוכנו, כלומר שחרור מידי של אסירי הפעימה הרביעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully